Bas van den Beld

Bas van den Beld

Search en Social Strategist, internationaal spreker en trainer State of Digital

6 posts  –  30 reacties


  • @basvandenbeld
  • facebook
  • linkedIn
  • Bas van den Beld op google+
  • youtube
  • slideshare
  • rss
  • website
  • Volg Bas van den Beld via RSS

Bas van den Beld is een Online Marketing Strategist, trainer en veelgevraagd spreker. Bas wordt wereldwijd beschouwd als een expert en influencer op het gebied van Internet Marketing, Social Marketing en Search Marketing.

Bas is de oprichter van Stateofdigital.com, het voormalige Stateofsearch.com, wat als beste Europese blog op het gebied van Search werd uitverkozen in 2012. Bas is tweemalig winnaar van de Speaker Medaillon als beste spreker op de International Search Summit, werd gekozen als beste spreker in Karaj, Iran en gekozen als enige buitenlander in de UK Top Influential Marketers lijst.

Bas adviseert diverse type bedrijven, van startup tot Fortune 500, in de mogelijkheden van Internet Marketing en helpt organisaties in hun online business strategieen en connect ze met de juiste personen.

Bas verzorgt trainingen op het gebied van Search Engine Marketing, Social Media in de organisatie, alsmede Social Marketing en Influence Marketing.

recente artikelen van Bas van den Beld
Danny Sullivan: “Het leek alsof iedereen in de wereld was geraakt door Panda”


Zoekmachine marketing
  • 0
  • 4879
  • -
  • -
  • -
  • -

Danny Sullivan: “Het leek alsof iedereen in de wereld was geraakt door Panda”

Danny Sullivan is de meest ervaren journalist als het aankomt op 'search'. Bovendien is hij nauw betrokken bij de organisatie van een aantal van de Search Marketing Expo-conferenties, waaronder die in Londen, komende mei. Daarom is hij de meest geschikte man om eens bij te praten over de stand van search, de impact van de Panda- en Penguin-updates, de rol en invloed van Facebook en het succes van merken op dit vlak - of het gebrek daaraan. Danny had een flink aantal opmerkelijke uitspraken en lessen voor ons...

Google gaat veranderen? Nee, Google verandert continu!

Google gaat veranderen? Nee, Google verandert continu!

Afgelopen week kwam de Wall Street Journal met een artikel wat de hele wereld over ging. De strekking van het artikel was dat Google op het punt staat om de zoekmachine ‘op zijn kop te gaan zetten’. Ze gaan alles anders doen. Het bericht werd overgenomen door diverse media, waaronder Emerce en Nu.nl, en haalde in Nederland zelfs de papieren Volkskrant. Allemaal ‘kopieerden’ ze bijna blind het artikel. Er staat ons wat te wachten!


Zoekmachine marketing
  • 12
  • 14831
  • -
  • -
  • -
  • -
Het nieuwe jaar is begonnen: tijd om je Facebook pagina eens op te frissen


Social media marketing
Usability & Design
  • 4
  • 33833
  • -
  • -
  • -
  • -

Het nieuwe jaar is begonnen: tijd om je Facebook pagina eens op te frissen

Het nieuwe jaar is inmiddels ruimschoots begonnen. De meeste nieuwjaarsborrels zijn nu achter de rug, dus er zijn weer een hoop webmasters en social media managers die achter hun computer kruipen om eens lekker fris het nieuwe jaar in te gaan. Ikzelf had eenzelfde gedachte toen ik vorige week weer aan de slag ging. Het was noodzakelijk enkele aanpassingen aan mijn website State of Search te maken omdat er een aantal nieuwe bloggers bijgekomen zijn. Bovendien vertelt mijn vriend Bryan Eisenberg mij altijd dat ik continue bezig moet zijn met verbeteringen aanbrengen aan mijn site. Of de aanhangende elementen, zoals de Facebookpagina van de website.

DDMA onderzoek: Non-profit organisaties willen wel social… maar hoe?


Social media marketing
  • 0
  • 20125
  • -
  • -
  • -
  • -

DDMA onderzoek: Non-profit organisaties willen wel social… maar hoe?

Non-profit organisaties willen graag, maar zoeken nog naar hoe ze Social Marketing het beste kunnen inzetten. Daarbij denken ze dat Social Marketing met name interessant is voor Communicatie en PR en in mindere mate voor Fondsenwerving. Ook willen ze graag weten wie binnen de organisatie het zou moeten oppakken en is er een behoefte aan richtlijnen hierover. Dat blijkt uit een onderzoek dat de DDMA uitvoerde onder deelnemers aan de middag”Social Marketing voor non-profit” en andere non-profit leden van de DDMA.

Voor je het weet zit je in een reclame op Facebook en kan je er niet uit


Online advertising
Social media marketing
  • 5
  • 35785
  • -
  • -
  • -
  • -

Voor je het weet zit je in een reclame op Facebook en kan je er niet uit

Het was een kort zinnetje in een kort artikeltje van Matthijs vorig jaar juli waarin Marketingfacts lezers kennis kon maken met een nieuwe dienst van Facebook: Facebook Stories. Verhalen van gebruikers. Je kan via Facebook delen wat je aan het doen bent en wat je bezig houdt. Een leuke feature en met de kennis van Foursquare momenteel ook niets wereldschokkends. De Facebook stories applicatie verzamelt al deze verhalen en plaatst deze op een speciale pagina. Maar deze “verhalen” verschijnen niet alleen op een speciale pagina. Facebook maakte al direct bij de lancering van de Stories bekend dat het ook als aparte tabs op de Facebook pagina’s van 31 partners werd geplaatst. Hartstikke leuk. Maar Facebook zou Facebook niet zijn als daar niet een groter ‘masterplan’ achter zou zitten. Sinds kort gebeurt er meer met bepaalde updates die te maken hebben met de stores. Deze worden namelijk ingezet als reclame middel.