Paul van Haastert

Paul van Haastert

Social media marketeer ANWB

5 posts  –  7 reacties


  • @paulvanhaastert
  • facebook
  • linkedIn
  • slideshare
  • Volg Paul van Haastert  via RSS

Social media marketeer binnen ANWB. Ik hou me bezig met het zo breed mogelijk implementeren van social media binnen de organisatie. Aandachtsgebied: Social advertising, Webcare, social strategie en communitymanagement.

recente artikelen van Paul van Haastert
Het beïnvloeden van de publieke opinie via social media

Het beïnvloeden van de publieke opinie via social media

Niets is leuker dan je zin krijgen. Wat dat betreft lijken we allemaal een beetje op die kleuter in een winkelwagentje die net het snoeprek passeert zonder dat de kar wordt bijgevuld. Een klein kind kan gaan schreeuwen. Online kun je je stem verheffen via social media. Social media zijn de perfecte tool om je zin te krijgen. Zowel voor de consument als voor de communicatieprofessional.


Social media marketing
Online PR & Branding
  • 4
  • 6871
  • -
  • -
  • -
  • -
Promoted tweets, twee wegen die naar Rome leiden


Social media marketing
  • 5
  • 5827
  • -
  • -
  • -
  • -

Promoted tweets, twee wegen die naar Rome leiden

Afgelopen week schreef ik een kort artikel over de inzet van social media binnen de mobiele-marketingmix. Social media worden vaak vergeten, maar zijn uitermate geschikt wanneer je mobiele apps wilt promoten. Mijn collega Mark de Bruin onderstreepte dit verhaal met cijfers en een uitgebreide casebeschrijving. Nu is de inzet van Facebook en vooral Twitter niet voor iedereen weggelegd. Je moet toch een aanzienlijk campagnebudget vrijmaken. Voor Twitter ligt de drempel bijvoorbeeld op 10.000 euro. Dit kan niet iedere ZZP-er of MKB-er zomaar opzij leggen. Daarom vandaag deel 3 in de serie waarin ik laat zien dat promoted tweets voor iedereen inzetbaar zijn. Ook voor de bakker op de hoek.

Mobiele apps promoten? Vergeet social media niet!

Mobiele apps promoten? Vergeet social media niet!

Je hebt veel moeite en geld gestoken in de ontwikkeling van een app. De eerste kritieken zijn lovend en direct na de lancering stromen de downloads binnen. De app komt in de lijstjes te staan met meest gedownloaden apps binnen de Apple App Store en de Google Play Store, wat nog voor extra aanwas zorgt en al snel heb je een redelijke schare actieve gebruikers. Maar dan… een paar weken na de lancering loopt het aantal downloads terug. De app lijkt in de vergetelheid te raken. Dat is echter niet nodig, zeker niet als je social media inzet.


Mobile marketing
  • 5
  • 6428
  • -
  • -
  • -
  • -
Uit hoeveel mensen bestaat jullie webcareteam?


Customer service
  • 12
  • 10823
  • -
  • -
  • -
  • -

Uit hoeveel mensen bestaat jullie webcareteam?

Een van de eerste vragen die aan mij gesteld wordt als het gaat over webcare binnen de ANWB is: “ Hoeveel mensen hebben jullie zitten?” Het antwoord zorgt vaak voor verbaasde gezichten. 1,5 FTE, daar doen we het mee. En dat kan. Ook voor een organisatie die gemiddeld per dag meer dan 450 berichten te verwerken krijgt. Hoe? Door slim gebruik te maken van monitoringtools, maar bovenal door te kijken naar statistieken en trends en daar de bezetting op aan te passen.

Twitter-advertenties in de sneeuw


Social media marketing
  • 0
  • 16850
  • -
  • -
  • -
  • -

Twitter-advertenties in de sneeuw

Met 1.000.000.000 geregistreerde accounts is Twitter een van de grootste sociale netwerken ter wereld. In social advertising neemt Twitter echter een bescheidden rol in. Waarom? Onbekend maakt blijkbaar onbemind. In dit artikel wil ik de advertentiemogelijkheden uiteenzetten met een concrete case die laat zien waar veel kansen liggen; inspelen op de actualiteit of in dit geval het weer met ‘weather based advertising’.