Jop Bröcker

Jop Bröcker

Managing Partner Burst

4 posts  –  6 reacties


  • @Brocker
  • facebook
  • linkedIn
  • Jop Bröcker op google+
  • slideshare
  • website
  • Volg Jop Bröcker via RSS

Jop is tijdens zijn studie Technische Bestuurskunde aan de TU Delft gestart met internetbureau Burst (destijds Yes2web). Na zijn studie is dit bedrijf uitgegroeid tot een gerenomeerd full service webbureau met vestigingen in Rotterdam en Amsterdam. De ontwikkelingen op Facebook en het online behalen van resultaat zijn de kennisgebieden waar zijn interesse het meest naar uit gaat.

recente artikelen van Jop Bröcker
Analyse Nederlandse Facebookpagina’s: flink meer fans

Analyse Nederlandse Facebookpagina’s: flink meer fans

Hoe presteren fanpagina’s in Nederland qua interactie met haar fans en responsetijd? Dit leek ons bij Yes2web interessant om, net als vorig jaar, onder de loep te nemen. Hiervoor hebben we wederom gekeken naar de 2.000 grootste Nederlandse fanpagina's. Uit de analyse blijkt dat het gemiddeld aantal fans per pagina op 1 mei is gestegen naar 19.762 fans ten opzichte van 6.311 fans een jaar eerder.  Een fanpagina in Nederland reageert gemiddeld binnen 24,3 uur. Grotere fanpagina’s reageren over het algemeen sneller dan kleinere pagina’s.


Social media marketing
Nederlandse fanpagina’s voornamelijk op werkdagen actief


Social media marketing
  • 2
  • 16392
  • -
  • -
  • -
  • -

Nederlandse fanpagina’s voornamelijk op werkdagen actief

Uit het najaarsonderzoek door Yes2web onder de 2.000 grootste Facebook-fanpagina’s van Nederland blijkt dat deze fanpagina’s met name doordeweeks actief zijn. Het aantal berichten van maandag t/m vrijdag is nagenoeg constant, zaterdag en zondag laten een significante daling zien. Met de wetenschap dat van alle weekdagen de meeste reacties op zondag geplaatst worden, laten Nederlandse bedrijven hier een kans liggen door op deze dag het minst actief te zijn.

Facebook in Nederland: analyse augustus 2012


Social media marketing
  • 6
  • 43484
  • -
  • -
  • -
  • -

Facebook in Nederland: analyse augustus 2012

Met 952 miljoen actieve gebruikers is Facebook het grootste sociale netwerk ter wereld. In Nederland kent Facebook iets meer dan 6.6 miljoen gebruikers, een groei van 40% ten opzichte van de 4,7 miljoen gebruikers een jaar eerder. In navolging van het artikel “Facebook in Nederland: Een analyse” van begin 2011 is een analyse gemaakt van de Nederlandse Facebook markt op 1 augustus 2012. In deze analyse kijken we niet alleen naar demografie, maar ook hoe bedrijven presteren op Facebook op basis van likes en engagement.

Marketingfacts Engagement top 100: Nu op basis van IPM+


Social media marketing
Web analytics
  • 4
  • 20540
  • -
  • -
  • -
  • -

Marketingfacts Engagement top 100: Nu op basis van IPM+

Steeds meer marketeers zien in dat alleen het verzamelen van likes op Facebook geen doelstelling mag zijn. De nadruk leggen op interactie was de belangrijkste motivatie om de Marketingfacts Engagement top 100 op te zetten

Vanaf heden is de Engagement Top 100 in een nieuw jasje gestoken. Voortaan zal het overzicht gebaseerd worden op IPM+, en dagelijks worden bijgewerkt.