{title}

Polle de Maagt


31 posts  –  127 reacties


  • Volg Polle de Maagt via RSS

Consument. Storyteller. Marketeer. Marketingminnende student. Vereerd Marco te mogen ondersteunen in Blogads.nl, marketingmanager PitchIt!, docent Nieuwe Media aan het College of Multimedia in Amsterdam, maar het liefst bloggend over onderwerpen rondom blogging, social software en SecondLife.

recente artikelen van Polle de Maagt


Web analytics


  • 0
  • 30347
  • 5970
  • -
  • -
  • -
  • -

Josh Rubin is de oprichter van Coolhunting.com, een verzameling van zijn observaties van toffe dingen. Daarnaast is hij ondernemer, publisher, maar bovenal een gepassioneerd interaction designer.

Rubin was op #Picnic09 de host van de sessies over Human Interaction Design, waar onder anderen Nike+ en Microsoft hun verhaal deden. Rubin neemt ons in dit interview mee langs zijn hoogtepunten van Picnic 2009; Negroponte’s one laptop initiatief en IDEO’s software. Daarnaast vertelt hij over de nuances in groene innovaties en zijn laatste coole vinding (Grafica Fildago) en sluit af met een (naief, gezien zijn betrokkenheid bij een groot advertentie netwerk?) betoog tégen banner ads.


Social media marketing


Online PR & Branding


Web analytics


  • 3
  • 43693
  • 7168
  • -
  • -
  • -
  • -

Media-futurist Gerd Leonhard gaf op Picnic09 deze keynote (zie ook: deze presentatie op MoMo). Ik sprak met Leonhard op het vip-deck van Picnic 2009, inmiddels ten einde met de uitverkiezing van Vodafone Mobile Clicks als slotstuk. Voor Leonhard was #Picnic09 ‘a meeting of the minds. An amazing cocktail of people and topics.’ Belangrijkste mediatrend is volgens Leonhard: open platformen. “The whole valuesystem is shifting.” Een lesje mediatoekomst met Gerd Leonhard: awesome!


Online advertising


Social media marketing


  • 0
  • 23820
  • 5637
  • -
  • -
  • -
  • -


Vorige week donderdag hield Netlog zijn eerste Brand en Developer Integration Day voor developers, marketeers en creatieven. Met de defriending, denetworking en de toenemende druk op sociale netwerken om met goede businessmodellen te komen was het interessant te zien waar het netwerk richting adverteerders en developers zou uitpakken.


Web analytics


  • 1
  • 27993
  • 11174
  • -
  • -
  • -
  • -

Het is alweer even bekend dat een nieuw Leefritme Kenniscentrum, gesupport door Vodafone, structureel onderzoek gaat doen naar hoe technologie invloed heeft op onze leefpatronen. Het eerste concrete resultaat van dit kenniscentrum was de presentatie van de belangrijkste resultaten van het eerste onderzoek “Het ritme waarop Nederland leeft” (download .pdf) gisteren in WhiteSpace Amsterdam. In ieder geval volgen dit jaar nog onderzoeken naar “Het ritme waarop Nederland werkt” en “Het ritme waarop Nederland beweegt”.

Voordat ik inga op het kenniscentrum zelf en de plannen van Vodafone, een korte weergave van de presentatie.


  • 13
  • 20023
  • 13519
  • -
  • -
  • -
  • -

{title} De volledige toekomstige marketingafdelingen van Unilever, DSM, TNT, Unilever, L’Oreal, T-Mobile en nog een kluitje andere multinationals verzamelen zich ieder jaar februari/maart in Nederland voor een traditionele get-together: de Nationale Marketing Strijd (NMS). Al 19 jaar namelijk komen studenten bij elkaar om uit te maken wie zich een jaar lang “Grootste Marketingtalent” mag noemen.

De NMS is een evenement voor 190 (geselecteerde) laatstejaars studenten aan Nederlandse (en Nederlandstalige) universiteiten die in teams werken aan een reeks marketingcases. Via een ingenieus knock-out systeem belanden uiteindelijk 8 van de 38 teams in de finale, waarin ze uitvechten welk team de titel “Grootste Marketingtalent 2009” (en de bijbehorende bragging rights) en een prijs van 2000 euro mee naar huis mag nemen.