recente artikelen van Steven Van Belleghem
Hoe lang blijft jouw huidige businessmodel nog overeind?

Hoe lang blijft jouw huidige businessmodel nog overeind?

De houdbaarheidsdatum van bedrijven wordt met het jaar korter. Vorig jaar was er een record aan faillissementen.  De steeds sneller evoluerende technologie en consument ligt aan de basis van deze snelle wisseling van de wacht. De voorbije tijd is het duidelijk geworden: successen uit het verleden zijn geen garantie op succes in de toekomst.


E-business
Social media marketing
  • 2
  • 2258
  • -
  • -
  • -
  • -
Dit was 2013 op sociale media: juli t/m december

Dit was 2013 op sociale media: juli t/m december

Het einde van het jaar is de tijd van de jaaroverzichten. De voorbije 12 maanden heb ik de belangrijkste nieuwtjes en feiten rond sociale media in de wereld verzameld. Uiteraard is er veel meer gebeurd dan dit beperkte overzicht, maar het zijn de verhalen die mij bijbleven. Gisteren nam ik jullie al mee door de maanden januari tot en met juni, vandaag de tweede helft van het jaar. Hopelijk genieten jullie van deze herinneringen.


Social media marketing
  • 1
  • 5534
  • -
  • -
  • -
  • -
Hoe ING webcare menselijker maakt

Hoe ING webcare menselijker maakt

ING Nederland is al een tijdje een van de referenties inzake online customer service. De voorbije maanden had ik het genoegen om te mogen samenwerken met hun webcaremedewerkers, zowel in Nederland als in België. De uitdagingen voor webcare zijn immers aan het veranderen. In het begin was de opdracht vooral aanwezig te zijn en mensen snel te helpen. Ondertussen is het algemene niveau van webcare de voorbije jaren sterk gestegen. Daarom is het interessant om na te denken over de volgende stap in de evolutie. 


Social media marketing
Customer service
  • 0
  • 11640
  • -
  • -
  • -
  • -
4 cases om de voorspelbare consument beter te leren kennen

4 cases om de voorspelbare consument beter te leren kennen

Nike gaat zijn Fuelband-data als product verkopen aan marketingbedrijven. Consumenten met een Nike Fuelband schenken een schat aan data aan Nike en haar partnerbedrijven, onschatbaar qua waarde. Nike weet perfect wanneer iemand een bepaald paar schoenen nodig heeft. Dit en vele andere voorbeelden tonen aan waar marketing tegenwoordig om gaat: de data omtrent consumentengedrag te pakken krijgen en daar gericht op inspelen. Vroeger ging marketing over het begrijpen van de gemiddelde klant. Vandaag gaat marketing over het begrijpen van elke individuele klant.


E-business
Web analytics
  • 3
  • 4590
  • -
  • -
  • -
  • -