recente artikelen van Ingrid Archer
Emotie: nieuwe B2B marketingtrend of oude wijsheid?

Emotie: nieuwe B2B marketingtrend of oude wijsheid?

Kijk eens naar de complexiteit van B2B-sales en -marketing in de zin van processen, spelers, emoties en beslissingen. Als alles vervolgens goed bij elkaar komt, houd je er een betalende klant aan over. In het vorige week gepubliceerde onderzoek van spotONvision en TNS NIPO Business Buyer Insights XL 2014 worden grote B2B-aanschaffen onder de loep genomen (aanschafwaarde van meer dan 100.000 euro) en is er gekeken naar de rol van de koper in het koopproces. Belangrijkste conclusie? Een Nederlandse business buyer koopt liever van een leverancier die hem probeert te helpen, dan van een leverancier die hem iets probeert te verkopen.


E-business
  • 0
  • 2883
  • -
  • -
  • -
  • -
De 7 grootste ergernissen in B2B-marketing

De 7 grootste ergernissen in B2B-marketing

Volgens een artikel in Volkskrant Magazine van afgelopen zaterdag ergeren we ons allemaal gemiddeld zeven keer per dag rot. Of het nu gaat om iemand die een appel eet vlak naast je oor of om iemand die tijdens jouw lievelingsprogramma op TV naar een ander kanaal zapt, er zijn veel momenten waarop we ons ergeren. Het artikel probeert de lezer eerst wijs te maken dat ergernissen ‘uit’ zijn en dat je iedere ergernis kunt omzetten in iets positiefs. Maak van “Ik erger me”, iets positiefs als “Ik laat het gewoon lekker los” of “Ik accepteer het gewoon”. Desondanks lijkt ‘alles loslaten’ volgens de auteur toch geen goed idee: “Je daadkracht verdwijnt en je eindigt in de rommel.” Ik denk terug aan de afgelopen week, waarin ik in verschillende gesprekken met B2B marketeers meerdere ergernissen voorbij hoorde komen. En hoewel ik soms ook van het ‘loslaten’ ben, ben ik van mening dat we soms vooral níet mogen loslaten.


Social media marketing
  • 9
  • 9249
  • -
  • -
  • -
  • -
B2B-contentmarketing in Noord-Amerika versus Nederland

B2B-contentmarketing in Noord-Amerika versus Nederland

Tijd om een blik te werpen op de Content Marketing Benchmark 2014 van het Content Marketing Institute (CMI) in samenwerking met MarketingProfs. Joe Pulizzi, de oprichter van het CMI, beschreef onlangs in een blog wat de ‘most alarming findings’ waren. Ik ben benieuwd of wij ons in Nederland iets kunnen voorstellen bij deze acht bevindingen.


Social media marketing
Online PR & Branding
  • 6
  • 6438
  • -
  • -
  • -
  • -