Zijn businessblogs een hype?

7 november 2004, 08:33

WebloglandschapWe lezen de laatste tijd steeds meer over businessblogs. Het is dan ook een legitieme vraag of deze vormen van weblogs een hype zijn of niet.

Ik heb deze vraag recentelijk voorgelegd aan 20 mensen die of zelf een businessblog onderhouden of direct betrokken zijn bij een businessblog. 40% van de ondervraagden zegt dat businessblogs inderdaad een hype zijn. Desondanks denkt maar liefst 75% dat de businessblog een standaard marketinginstrument wordt, 20% twijfelt nog over het succes van businessblogs en slechts 5% (één respondent in dit geval) denkt dat businessblogs van tijdelijke aard zijn.

Meer weten over businessblogs? Discussier dan mee over dit onderwerp tijdens Outlook 2005 of kom naar Marketing3. Wat mij betreft was 2004 het jaar van experimenteren en zal 2005 ons laten zien of businessblogs inderdaad een hype zijn (waren) of niet.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Paul

    Marco, heb jij enig idee waarom dit interessante bericht maar 9 keer is bekeken en een bericht hieronder maar liefst 188 maal?


    8 november 2004 om 17:53
    media

    Paul, dat tellertje in pmachine werkt voor geen meter en telt alleen door als mensen op more (of comments) klikken. Alle lezers die rechtstreeks binnenkomen op dit bericht (bijvoorbeeld via RSS) worden niet geteld. Zo gaat dus de teller vaak pas lopen als er een reactie is geplaatst (en mensen dus op more of comments klikken). De meeste berichten worden dan ook veel vaker gelezen dan dat de teller aangeeft.

    Heb er eerlijk gezegd nog niet echt moeite voor gedaan om het aan te passen 🙂


    8 november 2004 om 18:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!