Your marketing sucks!

14 oktober 2003, 10:27

Mark Stevens heeft slecht nieuws voor u: your marketing sucks. In het boek dat deze titel draagt legt hij uit wat er allemaal mis is met de manier waarop marketing wordt bedreven.

‘Er zou maar ??n doel in marketing moeten zijn en dat is er meer geld uithalen dan je erin

investeert’, zegt hij in een vraaggesprek met eMarketer. Stevens oordeelt vooral hard over de manier waarop websites worden ingezet voor marketing: ‘95 procent van de websites in de wereld zou moeten worden opgeheven omdat ze helemaal niets doen. Niemand bezoekt ze, ze genereren geen business, ze zijn niet interactief en niemand leert er wat van.’

Stevens stelt vast dat reclamebureaus zich niet kunnen hardmaken voor return on investment: ‘Ga eens naar de site van Ogilvy & Mather. Daar wordt gesproken over brand stewardship. Ze hebben het niet over sales, want ze hebben geen idee meer hoe ze voor hun klanten sales moeten genereren. En ze willen er ook niet voor instaan want dan lopen ze het

risico dat hun positie ter discussie komt te staan. Creatieven lijken in een vacu?m te leven; zolang ze maar cratief zijn is het prima, ook als er geen verkoopresultaten zijn. We zijn nu zover dat we enthousiast zijn over zoiets als Spike Lee Advertising. Hij is een geweldige regiseur maar niemand zegt over Spike Lee: ‘Man, zie je hoeveel Cheerios hij verkoopt??

Bron:

Communicatienieuws, 14 oktober 2003

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Liefhebbers moeten ook het boek van Sergio Zyman,Het einde van adverteren zoals we het nu doen, eens lezen!


    14 oktober 2003 om 20:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!