Yahoo geoptimaliseerd met eyetracking

13 oktober 2007, 14:37

Recent heeft Yahoo een eyetracking gebruikersonderzoek uitgevoerd op hun zoekmachine. Het Amerikaanse bedrijf Eyetools heeft het onderzoek uitgevoerd. Zoekresultaten moeten beter aansluiten bij de search query om zodoende meer tevreden bezoekers te krijgen en een frequenter gebruik. De verbeteringen zijn ingegeven om aansluiting te krijgen bij Google. In deze video wordt uitgelegd wat er onderzocht is en welke verbeteringen zijn aangebracht. Yahoo geeft aan dat dit “the biggest consumer improvement to its search engine… ever” is.

What about user experience! Al meer dan 10 jaar ben ik werkzaam in de online scene. Ik analyseer door zowel kwalitatieve als kwantitatieve technieken in te zetten, wat gebruikers nodig hebben, hoe zij zich gedragen op internet en welke drijfveren zij hebben. Met deze verkregen inzichten help ik bedrijven en organisaties hun klanten en relaties te begrijpen en te kijken welke kansen zij hebben om de user experience te verbeteren en te innoveren. Specialiteiten ● UX Research : (remote) usability testen, eyetracking, groepsdiscussies, face-to-face interviews, enquêtes, AB en Multivariate testen, card sorting, tree testen, taakanalyse, Google Analytics ● UX Design : customer journey mapping, user flows, user scenario’s, persona’s, navigatie -en contentstructuur , informatie architectuur, wireframing Alles voor zowel desktop, mobiel, tablet en apps. U kunt mij altijd benaderen voor interim dienstverbanden of freelance opdrachten.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Pim Egmond

    als ze nou echt willen concurreren met Google, laat ze dan eens beginnen met al die overtollige shit van hun FP af te halen en zich te concentreren op de search engine.


    13 oktober 2007 om 18:17
    Dax

    Een portaal voor België in het Nederlands zou al een beter initiatief zijn, maar goed dat ze bezig zijn met usability!


    13 oktober 2007 om 19:06
    media

    Blijf Yahoo! een prachtige club vinden; jammer dat ze met al die applicaties die ze de laatste jaren hebben gekocht en ontwikkeld nog steeds niet de stap naar Europa en in het bijzonder Nederland hebben gemaakt. Wat zou ze eigenlijk tegenhouden?

    Is de video niet op youtube of google video te zetten zodat we ‘m hier ook kunnen bekijken?


    13 oktober 2007 om 19:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!