Yahoo! bouwt ‘iTunes for News’

27 juni 2005, 18:49

Online lezen we geen kranten meer, maar artikelen. Persoon A leest bijvoorbeeld een artikel over de Irak-oorlog en een analyse van Bush’ winst daarop, terwijl persoon B zich liever vermaakt met een stukje over ‘total makeovers’ en een stripverhaal. En dat gedrag is natuurlijk veel beter in een iTunes-achtig betaalmodel te vangen, dan in een abonnement per krant.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

1 Reactie

    Sipke

    Hmmm, ik weet dat zo net nog niet. Ik heb het idee dat mensen ook wel een beetje zekerheid willen. Dus een vast bedrag voor je nieuws (overigens wel zoveel mogelijk op maat) of gratis. Zeker met de huidige betaalmodellen zijn echte micropayments nog steeds niet mogelijk. Dus praat je al snel over substantiele bedragen (in het artikel over 2 dollar, daar heb je een hele krant voor).

    Investeren in een aanbod op maat lijkt me daarom veel beter. Ik zou het mooier vinden als er een Amazon achtige nieuwsdiens komt. Waarbij je ziet ‘degene die dit artikel las, las ook dit artikel’ en dan op abonnementsbasis, liefst vanuit bestaande media, daar is de betaalgewoonte er al veel beter ingesleten.


    27 juni 2005 om 19:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!