Winkelcentra trekken meer klanten door allerlei activiteiten te organiseren

3 augustus 2003, 09:27

In een poging de tanende kooplust van consumenten te vergroten, organiseren Amerikaanse winkelcentra kook- en make-updemonstraties en andere activiteiten, die potentiele klanten weer richting winkelcentrum moeten trekken.

Een van de populairste activiteiten is de Build-A-Bear Workshop die in 130 winkels gehouden wordt en uit gaat breiden naar Canada, Europa en Azie. Klanten kunnen zelf een teddybeer samenstellen uit losse onderdelen, vullingen en op maat gemaakte kleertjes. Ook het zelf mixen van parfums, leren roerbakken en make-uplessen behoren tot de mogelijkheden.Heel succesvol is ook Club Libby, een `belevenis`-winkel die kleine meisjes een fantasiewereld binnenvoert. De kinderen kunnen zich verkleden als prinsesjes en allerlei producten uitproberen. Pionier op het gebied van dergelijke klantenactiviteiten is Pleasant Company, met zijn in 1999 geopende American Girl Place. Inmiddels is dit concept overgenomen door Mattel en omvat het een theater, cafe, fotostudio en een kapsalon voor poppen. Volgens de winkelcentra zijn de activiteiten een enorm succes. Via mond-tot-mond reclame stromen de klanten toe en ze blijven veel langer in het winkelcentrum hangen dan voorheen.

Bron:

Advertising Age p. 6, 1/2 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!