Werk! Marketingfacts zoekt een marketeer en een redacteur

29 juli 2016, 09:00

Ja. Ook Marketingfacts zit, net als Manchester United en Real Madrid, achter Paul Pogba aan. Maar de Franse spelverdeler staat niet bovenaan ons lijstje. Daar staan namelijk twee andere toekomstige sterspelers: een growth marketeer en een redacteur. Kom jij het MF-team versterken komend seizoen?

Marketingfacts is een platform voor (online) marketeers. Dat wist je al. Met blogposts, maandelijkse Specials en het Marketingfacts Jaarboek informeren en inspireren wij marketeers met als doel hen beter te maken in hun werk. Dat wist je ook al.

Wat je misschien nog niet wist, is dat we maandelijks gemiddeld 200.000 unieke bezoekers bereiken. En dat we onder nieuwe leiding in de komende maanden en jaren nieuwe initiatieven gaan opzetten om het platform verder uit te bouwen. En misschien ben jij wel degene die ons gaat helpen bij die groei.

Growth marketeer

Als growth marketeer word jij verantwoordelijk voor de verdere groei van Marketingfacts als het gaat om traffic, bereik en engagement met onze lezers. Je beheert en optimaliseert alle sociale kanalen, optimaliseert de SEO van onze website en verhoogt het bereik en de impact van onze e-mailmarketing via onze nieuwsbrieven.

Daarnaast help je onze adverteerders hun bereik te vergroten, bijvoorbeeld via a/b-testing en betaalde campagnes op social. Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze advertising- en contentpartner Adfactor. Je ontwikkelt, monitort en optimaliseert eigen campagnes én de leadgeneratie die wij uitvoeren in opdracht van onze adverteerders.

Vette klus dus! Meer weten? Bekijk dan onze vacature.

Ga naar vacature

Redacteur (stage)

Voor de positie van redacteur zijn we op zoek naar een stagiair. Je gaat helpen met de invoer en redactie van artikelen op Marketingfacts. Dat gaat je gemakkelijk af dankzij je taalgevoel en omdat je je weg op een computer weet: je weet hoe een CMS werkt, bent handig met beeldbewerking en schrikt niet van wat HTML op z’n tijd.

Daarnaast weet je hoe je content aantrekkelijker kunt maken en promoten. Je snapt de kracht van een goede titel en intro, van goed beeld bij een verhaal en van de verschillende manieren om content te verspreiden, zoals social media en e-mail.

Je bent in staat op de juiste manier de relatie met onze bloggers te onderhouden. Kritisch op de inhoud, altijd gericht op de relatie. Zo nu en dan maak je ook zelf content, daarom is het handig dat je makkelijk schrijft en dat je weet hoe je een artikel opbouwt, een interview uitwerkt en een verhaal ‘rond’ maakt.

Wil je je opleiding dus afronden met een gezonde portie werkervaring, check dan onze vacature.

Ga naar vacature

Thomas van Manen
Journalist en oud-hoofdredacteur bij Marketingfacts

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!