Welke bladen leest de zakelijke besluitvormer?

12 augustus 2004, 22:37

De Stichting Decision Makers Survey (DMS) heeft recentelijk de nieuwste onderzoekgegevens gepubliceerd. Het gaat daarbij om gegevens over het leesgedrag en zakelijke kenmerken van besluitvormers in Nederland. Deze data worden gebruikt voor de planning van b-to-b campagnes in print.

De stichting DMS wordt gevormd door 11 printuitgevers: Audax Media, Elsevier Media, FD, PCM Uitgevers, De Zaak, Sdu Uitgevers, Scope Publishing, De Telegraaf, VNU Business Publications, Weekbladpers en Quote Media.

De nieuwste publicatie betreft de periode van najaar 2002 t/m voorjaar 2004. In deze periode hebben 3.040 besluitvormers meegedaan aan het onderzoek. Zij vertegenwoordigen een populatie van ruim 1,5 miljoen besluitvormers. Het onderzoek wordt sinds 1998 uitgevoerd door Intomart GfK.

Decision Makers Survey 2004-2

Bereik per gemiddeld nummer onder alle decision makers

DMS 2004-2: Bereik per gemiddeld nummer onder alle decision makers

De volgende cijfers zijn reeds online te bekijken:

Elsevier

FEM Business

Meer informatie over DMS 2004:

http://www.retriever.nl/dms2004/

Bron:

Adformatie 33/34, 12 augustus 2004

Zie ook:

Adformatie

(cijfers van online artikel komen niet overeen met cijfers uit magazine)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Bijna 60% van de Europese decision makers noemt internationale tijdschriften als The Economist belangrijk bij het nemen van beslissingen, om uit te citeren en informatie uit op te doen. Dit blijkt uit het rapport ‘Media brand values’ van Objective Research en BSB Media. Wat televisie betreft heeft 47% meer aan internationale dan aan nationale zenders en 29% meent dat internationale zenders meer invloed hebben. Deze cijfers komen overeen met het rapport ‘View from the Board’ van NFO Worldwide in opdracht van Universal McCann, CNN, BBC World, Time, Financial Times, International Herald Tribune en The Economist. De ondervraagden vinden bladen als Business Week en The Economist ongeevenaard in het bieden van objectieve en onafhankelijke informatie. Het inzicht in wereldwijde ontwikkelingen dat deze bladen bieden is nergens anders beschikbaar. Tezamen met internationale tv-zenders als CNN en BBC World houden zij topmanagers in Europa op de hoogte van voor hen belangrijke informatie. Bovendien bieden internationale media een breder perspectief en brengen zij managers op nieuwe ideeen wat betreft ontwikkelingen in de bedrijfstak en hun bedrijfsstrategie.

    Bron:

    Marketing Week p. 34, 1,5 p.


    18 augustus 2004 om 05:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!