Viral Friday

Week 9/2012 Viral Friday / The Dictator, The Movie & Hardee’s

Viral Friday Week 9 / 2012

       @reach    11969 x bekeken

Week 9/2012 Viral Friday / The Dictator, The Movie & Hardee’s

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes en stunts van Sacha Baron Cohen, Jimmy Kimmel en Kate Upton. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Sacha Baron Cohen - The Dictator


Laat het maar aan Sacha Baron Cohen over om te zorgen voor controverse op de rode loper van de Oscars. De acteur die we kennen van zijn typetjes Borat en Ali G, kwam vermomd als het karakter uit zijn nieuwste film The Dictator en deed een interview met Ryan Seacrest. Na eerst geband te zijn van de Oscaruitreiking (zijn karakter reageerde als volgt naar de ‘zionistische’ organisatie in dit filmpje), mocht Baron Cohen als The Dictator verschijnen bij de awardshow. Hij nam ook de as mee van zijn oude dictatorvriend Kim-Jong Il en toen had Seacrest natuurlijk al onraad moeten ruiken. De trailer voor de film The Dictator is overigens hier te bekijken.

Movie: The Movie


Voor talkshowhost Jimmy Kimmel was de afgelopen Oscaruitreiking de aanleiding om de meest ultieme filmtrailer aller tijden te maken. De trailer voor Movie: The Movie hanteert niet alleen elk denkbaar filmcliché, heel Hollywood heeft hij ook weten te strikken om mee te spelen. Van Tom Hanks en George Clooney, tot Charlize Theron en Samuel L. Jackson, allemaal verlenen ze hun medewerking aan deze hilarische sketch van 9 minuten. Ook Matt Damon met wie Kimmel al jaren zogenaamd in de clinch ligt, vervult een rolletje in de trailer die sinds 26 februari al meer dan 7 miljoen keer is bekeken. Er is zelfs een making of van de trailer van de film die natuurlijk nooit het daglicht zal zien.

Carl’s Jr. and Hardee’s and their new sexy Southwest Patty Melt


24 februari is deze video geplaatst op YouTube en heeft sindsdien meer dan 1.7 miljoen views. Deze video kan dus met gemak viraal genoemd worden. In deze video zie je supermodel Kate Upton uiterst genieten van deze classic burger van Carl’s Jr. en Hardee’s. Wie zou niet afgeleid zijn tijdens een Drive-In video met deze scene op de parkeerplaats. Deze Director’s Cut zal men meer laten zweten dan de Jalapeños in de burger.

Nike Basketball: Milano Kalibro Kobe

Dit is Kobe Bryant's nieuwe reclame in een Italiaanse '70s setting voor Nike Italië. Bryant vervult hier de rol van een Amerikaanse special agent genaamd The Black Mamba. Hij is naar Italië gekomen om daar een bende van 'bal-dieven' in Milaan te stoppen. Naast Bryant speelt in de reclame ook Marco Belinelli een grote rol, andere voetballers die in deze video spelen zijn Alberto Aguilani, Giampaolo Pazzini, Marco Materazzi, …). Deze video is online sinds 23 februari en heeft inmiddels meer dan 340,000 views gegenereerd. Bal-dieven pas op voor The Black Mamba.

The Tantrum

Is reclame jouw obsessie? Als je in de reclamewerk ligt deze obsessie sowieso op de loer. Ik weet bijna zeker dat iedere reclameman een klant heeft die zo’n identieke reactie heeft. Dit filmpje laat in principe zien wat er gebeurt wanneer een reclameman zijn werk naar mee naar huis neemt. AAF Dallas heeft wat promo’s voor de Addy Awards gemaakt, het zijn gekke doch inspirerende filmpjes waarin de obsessieve natuur van de reclamebusiness goed in wordt weerspiegeld. Dit filmpje springt wel het meest uit deze serie. Je kan met zekerheid stellen dat deze jonge reclameman volledig flipt wanneer zijn klant voorstel om een campagne te veranderen. Met 222,916 views tot nu toe is deze video langzamerhand viraal aan het worden. Andere aanraders uit deze serie zijn "Baby Casting" en "The Mural".

0

Gepost in: Online video

Plaats een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

  • Maximaal 5000 karakters. Basis HTML tags zoals <a> zijn toegestaan.

  • Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.