Week 41/2013 Viral Friday: Carrie, Banksy en Adidas

11 oktober 2013, 12:59

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Carrie, Adidas & Samsung. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Telekinetic Coffee Shop Surprise

Hoe zou jij reageren als je rustig je koffie zit te drinken en opeens de tafels, stoelen en zelfs personen je om de oren vliegen? Dat vroegen de makers van dit filmpje zich ook af. Wat nou als telekinese echt bestond? De video is als promotie gemaakt voor de horrorfilm Carrie, die vanaf volgende week in New York draait. Viral met de hoofdletter V, in 4 dagen tijd 30 miljoen keer bekeken!

2. Rebel rocket attack

In het kader van een maand durende expositie in New York heeft de wereldberoemde graffiti artist Banksy een viral video gemaakt. In de video zien we hoe de bekende Disney-olifant Jumbo uit de lucht wordt geschoten door terroristen. Net zoals het meeste werk van Banksy trekt dit veel aandacht: de video ging binnen een week naar 5 miljoen views. Er wordt veel gespeculeerd over het idee achter dit project. Heb je ook een idee, laat het ons weten in de comments!

3. Adidas Basketball 2013 | “Basketball is Everything”

Basketbal is alles. Volgens Derrick Rose maakt het niet zoveel uit hoeveel geld of roem je hebt. Als je maar lekker kunt basketballen, en dan het liefst op Adidas-schoenen. Een populaire video die in korte tijd naar de 4,2 miljoen views is gestegen.

4. Samsung Galaxy Gear: A Long Time Coming

De beelden uit deze video spreken boekdelen. Al jaren wordt er in films en series gefantaseerd over het hebben van smartwatches. Samsung heeft als eerste de oplossing. De smartwatch krijgt nog niet hele goede reviews, maar het is in ieder geval een eerste stap in de goede richting. Dat veel mensen in ieder geval interesse hebben in een smartwatch blijkt wel uit de meer dan 3 miljoen views die de video kreeg binnen 5 dagen.

5. Emilia's pink Lamborghini!

Wat is er mooier dan iemands droom uit te laten komen? Emilia is ernstig ziek en zou heel graag een keer in een roze Lamborghini willen rijden. Lastig, er bestaat er namelijk geen één. Richard Hammond zou Richard niet zijn als hij dit niet voor elkaar zou krijgen. Samen met stichting Rays of Sunshine laat hij Emilia's droom toch nog uitkomen. Goed voor 1,4 miljoen views.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!