Viral Friday

Week 18/2012 Viral Friday: Popchips, Roller Kingdom and Text & Drive

Viral Friday Week 18 / 2012

       @stevenaswin    17243 x bekeken

Week 18/2012 Viral Friday: Popchips, Roller Kingdom and Text & Drive

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Popchips, Roller Kingdom and Text & Drive. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Popchips: Ashton Kutcher

Dat Ashton Kutcher naast een goed acteur ook grappig is weet iedereen. Dat het gebruik van een beroemdheid in een video voor een snellere virale hit zorgt is ook geen nieuws meer. Om vrijgezelle mensen aan te spreken heeft Popchips deze video gecreëerd en gebruik gemaakt van Ashton Kutcher als hoofdrolspeler. In deze video speelt Kutcher als vrijgezel in verschillende personages die zich hebben aangemeld bij het datingbureau. Binnen twee dagen heeft deze video meer dan 1 miljoen kijkers weten te strikken. Keer op keer weet een beroemdheid alle aandacht te trekken in een virale campagne.

Say NO to crack, Say YES! To Roller Skating

Met bijna 648.000 views sinds 24 april kandeze viral een succes genoemd worden. Kan je de tijd nog herinneren dat Roller Skating helemaal hip was? Rhett & Link laat je deze tijd herbeleven. Deze commercial voor de Roller Kingdom in Reno, Nevada heeft een soort van ‘80s jasje met de droge humor van deze tijd. Het maatschappelijke aspect in deze video dingt ook mee in de score van de video. Want hoe houd je kinderen van straat en drugs? Juist ja, stuur ze naar de Roller Kingdom en zeg nee tegen drugs. De video laat zien dat je niet altijd grote budgetten voor mooie video’s nodig hebt. Uiteindelijk draait het ook om content. En om de budgetten nog lager te houden: gebruik je eigen personeel als acteurs.

The Impossible Texting & Driving Test

Ok, laten we eerlijk zijn; iedereen stuurt wel eens een Whatsapp of sms-bericht tijdens het autorijden, toch? Sommige gekken kunnen amper normaal rijden, laat staan met een telefoon in de hand. Deze video is grappig maar maakt je tegelijkertijd bewust van het feit dat er jaarlijks duizenden verkeersongelukken gebeuren door mensen die tijdens het rijden sms’en en dus minder op het verkeer letten. De grootste doelgroep onder slachtoffers zijn bestuurders onder de 25 jaar. Hoe maak je deze doelgroep dan bewust dat deze twee dingen niet samengaan? RYD.be is een Belgische organisatie die vrijwillig acties organiseert om dit bewustzijn onder jongeren te versterken. Laat deze jongeren tijdens hun rijles kennismaken met het rijden en sms’en tegelijk en laat zien wat voor gevaren er op de loer liggen. Sinds 27 april heeft deze video al 544.000 kijkers weten te strikken.

Agent Provocateur - De achtervolging

Dat seks blijf verkopen is bekend bij elk merk. Agent Provocateur heeft dit gegeven ook weer slim gebruikt in een video om hun nieuwe ondergoedlijn te promoten. In de video zien we sexy model een man achtervolgen nadat hij haar handtas heeft gestolen. Dit is de reden dat deze video bijna 400.000 views heeft gehaald binnen twee weken.

Zonajobs: Grootmoeder

Een harde maar toch humoristische video. Hoe vaak heeft een mens wel niet de smoes van: “mijn oma is overleden” gebruikt of gehoord? Oma’s zouden soms wel 10x in een maand overleden moeten zijn. Als je erover nadenkt is het soms ernstig dat mensen deze smoesjes gebruiken. Niet spotten met dood, zou je denken. ZonaJobs is een Zuid-Amerikaans werving en selectiebureau en heeft dit fenomeen mooi in een virale video weten te verwerken. Welke smoes heb jij het vaakst gehoord? Sinds 27 april heeft deze video meer dan 200.000 kijkers weten te strikken.

0

Gepost in: Online video , Review

3 Reacties

Bedankt voor het delen.

geplaatst op om 00:13 uur

Graag gedaan, aanstaande vrijdag staat de VF weer klaar ;)

geplaatst op om 10:53 uur

Wat is dit iedere keer weer een genot om naar te kijken.

geplaatst op om 00:42 uur

Plaats een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

  • Maximaal 5000 karakters. Basis HTML tags zoals <a> zijn toegestaan.

  • Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.