Week 15/2012 Viral Friday: TNT, Caine’s Arcade en Titanic

13 april 2012, 14:00

Viral Friday Week 15 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van TNT, Caine's Arcade en Titanic. Heb je een tip? Stuur 'm op!

TNT Drama

Hier bij Viral Friday dragen we Belgische creativiteit een warm hart toe. Na de perfecte viral voor Carlsberg België hebben we een andere winnaar uit België. Om de lancering van TNT op de Belgische TV te promoten halen TNT en bureau Duval Guillaume alles uit de kast waardoor er een groot spektakel ontvouwt voor een nietsvermoedende menigte. Ze plaatsten een grote rode knop op een rustig Vlaams dorpspleintje met een pijl die zei: “Push-to-add drama”. Als een fietser uiteindelijk op de knop drukt, breekt de chaos los. Met dit idee en uitvoering is het geen verrassing dat de viral binnen een week al meer dan 10 miljoen views heeft behaald.

Caine’s Arcade

Om Caine’s Arcade te promoten heeft zijn eerste klant een video gemaakt met daarin ook de flashmob die was georganiseerd om meer klanten aan te trekken. Caine’s Arcade is een video over de 9 jarige Caine die de hele zomer heeft gewerkt aan het bouwen van een kartonnen speelterrein. De video heeft sinds vier dagen meer dan 1.2 miljoen views gegenereerd. Deze video is gemaakt om Caine’s Scholarship Fund te helpen. Caine’s Scholarship Fund probeert zo’n 100.000 dollar op te halen om ervoor te zorgen dat Caine naar school kan gaan. Op de site van Caine’s Arcade kan je een donatie geven.

Titanic Super 3D

Titanic verleden tijd? Echt niet! Titanic is weer terug, ditmaal in 3D, super 3D. Bekijk de film en ervaar alle gebeurtenissen alsof je er bij bent. Zou je niet willen voelen hoe het is om een ijsblok tegen je hoofd aan te krijgen? Dit allemaal brengt Titanic naar een volgende level. Deze versie is helemaal 2012 met een up-to-date soundtrack van Nova – Titanic Dubstep. De video is gemaakt door PistolShrimps. Je kunt PistolShrimps ook volgen op Twitter. Sinds 7 april is deze video meer dan 11 miljoen keer bekeken. Een regelrechte hit dus.

La Pire Haleine du Monde

TicTac heeft een nieuwe versie van de flash mob bedacht voor hun viral die gefilmd is in Frankrijk. Op een plein wordt aan iemand de weg gevraagd. Zodra deze persoon gaat praten, gebeurt er iets vreemds… Bekijk La Pire Haleine du Monde zelf om te zien wat er gebeurt. Sommige mensen twijfelen aan de echtheid van de video. Hoe komt het dat er maar één persoon op het plein rondloopt die niets met de flash mob te maken heeft? Is het allemaal nep? Wat denk jij? Nep of niet nep, het is in ieder geval een erg originele versie van de bekende flash mob. Bovendien werkt het, de video heeft nu al meer dan 1 miljoen views.

Make It Count

Hoe inspirerend wil je het hebben? Deze video laat zien dat je eigenlijk alles uit het leven moet halen wat er uit het leven te halen valt. De reis begint vanuit New York naar Parijs en vervolgens naar Egypte, het zuiden van Afrika, Midden-Oosten, Zuidoost Azië en zo de wereld rond. Dit alles in tien dagen. Deze video is gemaakt door Max Joseph en Casey Neistat in kader van de Nike Fuel Band. Het is een nieuw technisch snufje van Nike waarmee je ‘brandstof’ kan verdienen. Het laat tijdens het sporten, maar ook in het dagelijks leven, zien hoeveel calorieën je hebt verbrand, hoeveel je stappen hebt gemaakt en hoe lang je de Fuel Band om hebt gehad. Dit allemaal kan je synchroniseren met je iPod, iPhone of laptop. Nu kan je eindelijk met je vrienden vergelijken wie het best bezig is met leven want: “life is a sport, make it count”.

Steven Bissesar
Jr. Social Media Specialist bij SocialMedia8

Jazz pianist & student Reclame, Marketing en Communicatie Management | Amsterdam

Categorie
Tags

5 Reacties

    Stevenaswin

    Hi Cor, bedankt voor je reactie. Ik heb het net gelezen.. mooi verhaal! Was zeker de viral van de week!

    Steven


    16 april 2012 om 11:36
    killer deal

    The Opportunities In Elementary Maneuvers Of Ms Treatment Plan


    3 juni 2014 om 07:46
    CaseyNat

    Click here>>>


    14 augustus 2017 om 02:39
    CaseyNat

    Show more!..


    16 augustus 2017 om 06:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!