Week 13/2012 Viral Friday / Tenacious D, Elephant’s Galaxy Note and Liar, Liar!

30 maart 2012, 12:46

Viral Friday Week 13 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Tenacious D, Elephant's Galaxy Note and Liar, Liar! Heb je een tip? Stuur 'm op!

Tenacious D – To be the Best

Niks mooier om het nieuwe album van jouw band aan te kondingen door middel van een trailer. Alsof je een bioscoopfilm uitbrengt. Tenacious D is een komisch getinte rockband die bestaat uit Kyle Gass en Jack Black. Deze twee zijn al sinds het begin onafscheidelijk. Het blijkt namelijk dat Kyle Gass altijd kleinere bijrollen in de films van Jack Black heeft gehad. Deze trailer laat het mooie leven van de rocksterren zien. Het nieuwe album van Tenacious D heet Rize of the Fenix. Sinds 26 maart heeft deze video al meer dan 1.5 miljoen kijkers weten te stricken.

Elephant Plays with a Galaxy Note

Wie wil niet bevriend zijn met Peter? Deze olifant is wel één van de leukste dieren op het internet. Je ziet Peter spelen met de Samsung Galaxy Note. Alles wat je ziet is echt, zonder de hulp van filmtrucjes of andere technieken. Als je het niet gelooft kan je het onbewerkte materiaal hier en hier zien. Peter is gewoon een hele slimme olifant. Niet de allerbeste viral maar in ieder geval wel een mooie video.

Liar, Liar

Weten jullie nog wat er met Pinokkio gebeurde als hij begon te liegen? Ja, zijn neus werd langer. De nieuwe reclame voor Skittles is creatief bezig geweest met dit feit en heeft een moderne manier gevonden om leugens te onthullen. Pas sinds 22 maart online, maar al 467,848 kijkers een compleet nieuw gevoel gegeven van Skittles. Tease the rainbow, taste the rainbow. Ga naar skittles.com voor meer informatie.

Introducing the Marshall Fridge

Hoe kan je één van coolste rockiconen nog cooler maken? Het Britse Marshall is één van de bekendste producers op het gebied van gitaarversterking. Om hun 50e verjaardag te vieren kwamen ze met iets totaal anders, The Marshall Fridge. Dat heb je goed gelezen, een koelkast in de vorm van een Marshall versterker. De koelkast debuteerde dit jaar tijdens de Musikmesse in Frankfurt en is sinds toen niet meer uit de hoofden van gitaarliefhebbers te krijgen. Met de echte knoppen en andere componenten is het een onmisbaar item bij een rockster thuis, in de studio of backstage. Nieuwsgierig? Check marshallfridge.com voor meer informatie. De koelkast is beschikbaar vanaf 1 oktober 2012 met een introductieprijs van $299,- USD

The $#*! kids say

De NSPCC heeft een nieuwe campagne gelanceerd – Don't wait until you're certain – die de aandacht van de maatschappij vraagt om meer bewust te worden van de veiligheid van een kind. Wanneer iemand zich zorgen maakt om de veiligheid van een kind wordt er gevraagd contact op te nemen met de NSPCC. De video is geregisseerd door Amandy Boyle en is gebaseerd op typische uitspraken die kinderen kunnen maken. Naarmate de video vordert merk je dat er een donkere kant aan het verhaal zit en dat het niet meer zo grappig is. Achter de woorden van een kind kan altijd iets meer zitten dan je denkt, dus daarom “Don’t wait until you’re certain”.

Steven Bissesar
Jr. Social Media Specialist bij SocialMedia8

Jazz pianist & student Reclame, Marketing en Communicatie Management | Amsterdam

Categorie
Tags

1 Reactie

    blog

    De video is geregisseerd door Amandy Boyle en is gebaseerd op typische uitspraken die kinderen kunnen maken. Naarmate de video vordert merk je dat er een donkere kant aan het verhaal zit en dat het niet meer zo grappig is. Achter de woorden van een kind kan altijd iets meer zitten dan je denkt, dus daarom “Don’t wait until you’re certain”.


    12 juli 2012 om 06:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!