Weblogs in Duitsland: hoge bekendheid, beperkt gebruik

13 december 2005, 08:02

Weblogs in Duitsland: hoge bekendheid, beperkt gebruik

Ruim een jaar geleden schreven we nog dat de populariteit van weblogs in Duitsland bezig was met een opmars. Deze maand publiceerde Fittkau & Maa? het rapport Weblogs: Ein ?bersch?tztes Ph?nomen (pdf) waaruit duidelijk wordt dat de bekendheid van weblogs in Duitsland welliswaar hoog is (75%), het gebruik is nog steeds beperkt (4%).

Toch lijkt het Duitse bedrijfsleven in weblogs te geloven. Maar liefst 5 van de 30 beursgenoteerde bedrijven maakt inmiddels gebruik van interne of externe weblogs aldus het online magazine Capital. Eerder dit jaar heb ik een vergelijkbaar onderzoek gedaan onder de 25 beursgenoteerde bedrijven in Nederland. Op dat moment maakte geen van de bedrijven gebruik van weblogs.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!