Weblogkrant presenteert zich op 212 Amsterdam

15 februari 2006, 06:59

Sneak preview eerste weblogkrant

We schreven al eerder over het initiatief van startlog.nl voor een weblogkrant.

Gisteravond tijdens 212 Amsterdam werd het 0-nummer en het plan voor een weblogkrant gepresenteerd door Reinhout van de Lende. Aan het enthousiasme van de initiatiefnemers Reinhout van de Lende en Jorrit Kreek ligt het zeker niet, ook het idee om weblogberichten af te drukken in een krant is goed. Toch had ik gisteren na de presentatie het gevoel dat beide heren nog niet helemaal klaar zijn voor de lancering (zie ook verslag van Peter Luit). Naast de juridische aspecten die bij print nu eenmaal een veel grotere rol spelen dan bij internet, miste ik vooral de focus van inhoud en doelgroep. Dit zal met name van groot belang zijn om adverteerders te interesseren om in te stappen. Desalnietemin wens ik beide heren succes bij de lancering (eerte nummer moet medio april verschijnen) en zal ik het initiatief met belangstelling blijven volgen.

De borrel was weer ouderwets gezellig waarbij ik naast vele bekende gezichten ook een groot aantal nieuwe mensen heb leren kennen. Zo heb ik eindelijk collega-blogger Bas Paauw eens de hand kunnen schudden en kennisgemaakt met Justin die in Amsterdam is ivm de campagne voor NBTC. Ook kort gesproken met Cindy Dekkers van Why Robbie Rocks, een community voor jonge meiden waarvan ik nog niet eerder had gehoord maar dat in Nederland toch al meer dan 60.000 leden kent. Ook kort gesproken met Martijn de Waal van De Nieuwe Reporter. Binnenkort toch maar eens verder praten want de ontwikkelingen van DNR liggen toch dicht bij wat wij op Marketingfacts aan het doen zijn op het gebied van interactieve marketing.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    Feeder

    Naast de juridische aspecten die bij print nu eenmaal een veel grotere rol spelen dan bij internet

    Kun je dat toelichten? Ik vind het wel erg kort door de bocht.


    15 februari 2006 om 08:47
    media

    Op internet zijn onjuiste beweringen, persoonlijke gegevens of inbreuken op copyrights vaak na een emailtje of telefoontje verholpen. Het bericht wordt aangepast en klaar is kees. Met print ligt dat allemaal wat lastiger. Eenmaal gedrukt kun je niet meer terug tenzijn je de hele oplage terughaalt.


    15 februari 2006 om 09:03
    Feeder

    De financiële gevolgen van juridische misstappen zijn dus groter. Duidelijk. Maar daarmee verschillen de spelregels sec nog niet voor print en online.


    15 februari 2006 om 09:11
    jorrit kreek

    allereerst dank aan fris idee cs van 212 a’dam dat wij ons verhaal mochten doen. naast het presenteren van het startlog-concept was voor ons ook de te verwachten feedback van belang. die hebben we gelukkig genoeg gekregen! alle opmerkingen en tips zullen we zeker als input gebruiken bij de verdere vermarkting van de krant. uiteindelijk komt die feedback het resultaat alleen maar ten goede, daar zijn we steeds meer van overtuigd.


    15 februari 2006 om 20:45
    Jelmer Voogel

    Sorry voor het uit de sloot halen van oude koeien, maar ik ga het toch echt even doen. Iemand nog wat vernomen van de Startlog krant?


    10 september 2006 om 10:47
    Eric

    Vandaag een e-mail van Jorrit Kreek met bericht dat het avontuur helaas niet doorgaat:

    “Begin dit jaar hebben we aangekondigd een weblog krant te gaan lanceren.

    Zoals het er nu naar uitziet zal deze krant helaas niet verschijnen. De

    belangrijkste reden is dat we de financiering niet rond krijgen.

    Er is veel tijd gaan zitten in het kranten avontuur, waardoor we minder

    aandacht hadden voor de ontwikkeling van de site. Sinds anderhalve maand is

    de focus weer terug bij startlog.nl; de andere bron van informatie.”


    13 november 2006 om 07:30
    media

    Yep, zelfde email hier ook ontvangen. Heb wel begrepen dat ze met iets anders bezig zijn waarover we binnenkort meer horen. Ben benieuwd.

    Wel jammer overigens dat het project is gesneuveld nog voordat het uberhaupt is gestart.


    13 november 2006 om 07:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!