Weblog kan jongeren weer binden aan krant

20 oktober 2004, 18:05

CyberJournalist.net:

A recent study by The Readership Institute says that a key to forging stronger bonds with younger and more diverse newspaper readers is “showing news can be fun and engaging and interactive.” To that end, The Institute has developed an idea for a populist weblog (pdf) that is moderated by experts (i.e. journalists) but leaves most of the conversation to journalists. It’s a combination of selected news posts with commentary, and interactive features and the target is 18-34-year-olds who like to discuss current events.

Via: dagelinks.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Hoxha

    klinkt als GeenStijl alleen saaier:-) Waarom zou een weblog nou jongeren bewust naar een krant willen sturen? De bonbonier stuurt zijn klanten toch ook niet naar de supermarkt?


    20 oktober 2004 om 20:00
    media

    Als ik het goed heb begrepen gaat het hierbij om het starten van een weblog door een krant om jongeren weer aan zich te binden. In het document een aantal aanbevelingen voor het inrichten van de weblog. Inderdaad een soort van geenstijl.nl dus maar dan onder de vlag van Telegraaf. Hebben jullie overigens al een bod van ze gehad?


    21 oktober 2004 om 04:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!