Web-log.nl begroet 100.000ste weblog

18 mei 2005, 11:00

Gisteren heeft web-log.nl de 100.000ste weblog verwelkomd. Met bijna 2,5 miljoen pageviews per dag – een verdubbeling ten opzichte van eind 2004 – en een bereik van 16,5% (bron: STIR) heeft web-log.nl een serieuze plaats op internet verworven.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Anders

    Een mooi resultaat, nou de inkomsten nog. Hun positie is eigenlijk niet te benijden als je het vergelijkt met MSN Spaces. Als MSN begint met banners dan is ieders reactie “Ja, och, dat weet je toch. Het is Microsoft”. Als Web-log.nl serieus werk gaat maken van advertenties, zullen ze de volle wind van voren krijgen. Tenzij ze de weblogs laten meedelen in de opbrengsten, maar waarschijnlijk zal bij veel blogs de grijpstuiver aan opbrengsten niet eens opwegen tegen de administratiekosten.

    Ik ben trouwens benieuwd hoe het met MSN Spaces staat. MSN pocht dat het er al meer dan een half miljoen zijn in Nederland. In de STIR-resultaten is helaas niet duidelijk waar deze onder gezocht moeten worden – als ze al meegenomen worden.


    18 mei 2005 om 11:58
    360 graden feedback

    Petje af voor het vermaarde web-log.nl.


    18 mei 2005 om 13:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!