Wat vindt de blogosfeer van jouw merk?

13 december 2005, 14:23

Wat vindt de blogosfeer van jouw merk?

TechCrunch verwijst naar OpinMind, een nieuwe service dat volgens eigen zeggen op basis van 14 miljoen berichten in 1,7 miljoen weblogs de opinie peilt in de blogosfeer. Oftewel, hoeveel procent is positief of negatief over jouw product, dienst of merk? Jammer dat het vooral gebruik maakt van Amerikaanse blogs waardoor het nauwelijks geschikt is voor Europese of Nederlandse merken.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    BasPaauw

    Amsterdam 94% positief van de 135 resultaten,

    Holland 81% positief van de 314 resultaten,

    The Netherlands 57% positief van de 63 resultaten.

    Op zich wel aardige resultaten maar dat kan natuurlijk beter (daar wordt aan gewerkt).

    Verkeerde metingen komen voornamelijk door dat woorden, namen en merken verkeerd worden geassocieerd met de woorden die er om heen staan.


    13 december 2005 om 18:40
    bosmeneer

    Als deze site een hype wordt, dan kan het goed misbruikt worden om films te promoten. Zoals sexsites middels geautomatiseerde weblogs (welke weer zijn gekoppeld aan Google) aan populariteit opgekrikt werden, zo lijkt deze site een ideaal middel om meer bezoekers te overtuigen om de film te gaan kijken.


    14 december 2005 om 00:10
    Jacobien

    Leuk om eens op weblogs te testen:

    weblogs: 43% positief en 57% negatief

    blogs:74% positief en 26% negatief

    weblog:66% positief en 34% negatief


    14 december 2005 om 12:54
    Rupie

    iPod: 85% positief

    iPod shuffle: 85% positief

    iPod Mini: 86% positief

    iPod Video: 92% positief

    iPod Nano: 93% positief

    maar als er 1 iPod is waar ik veel commentaar over gehoord heb is het toch echt de Nano, met name vanwege de krassen enzo.. Lijkt me niet echt een tool waar je ook maar enige waarde aan kunt hechten


    14 december 2005 om 14:06
    media

    Tools zoals OpinMind staan nog in de kinderschoenen maar zullen op korte termijn steeds slimmer worden. Op dit moment inderdaad nog niet echt bruikbaar.


    14 december 2005 om 16:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!