Wat is de definitie van engagement?

7 april 2006, 03:48

We hebben het op dit weblog steeds vaker over engagement, maar wat verstaan we daar nu precies onder? Advertising Research Foundation (ARF) presenteerde afgelopen week tijdens Re:Think in New York de volgende definitie:

Engagement is turning on a prospect to a brand idea enhanced by the surrounding context

Zo, daarmee is het een stuk duidelijker 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jacobien

    Typisch marketing&reclamebranche. Een schaap is geen dier, maar een lopende reclamezuil.

    En engagement is een merk creëren.

    De annexatiedrang van de branche neemt soms echt enge vormen aan.


    7 april 2006 om 06:04
    Gijsbregt

    Het komt er op neer dat onderzoeksbureau’s zoals Nielssen en IAG bezig zijn hun kostje voor de toekomst te kopen.

    De samenhang tussen “engagement” en ad effectiveness wordt inmiddels bekend geacht, zoals ik eerder al schreef, ook in Nederland. Maar het vaststellen van engagement werkt alleen met een goede werkbare definitie. De marketeers willen graag een mooie zweef variant (zie hierboven), terwijl de onderzoekers gewoon vragen aan de kijkers wat ze van een programma vonden. Doen we in Nederland overigens al erg lang.


    7 april 2006 om 10:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!