Wat onderzoekers kunnen leren van Little Miss Matched, Virgin en Citizen M

Branchmarking deel 3: de zin en onzin van klantonderzoek

Wat onderzoekers kunnen leren van Little Miss Matched, Virgin en Citizen M

Klantonderzoek. Handig om te weten wat er leeft onder klanten. Maar in hoeverre moet u er als merk ook naar luisteren? Rob Adams gaat op onderzoek uit, in 180 seconden.

Klantonderzoek is bijna een onmisbare schakel in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Je moet als bedrijf immers eerst testen waar precies behoefte aan is, voordat je met twee benen het diepe inspringt, toch? Maar weten klanten eigenlijk wel zo goed wat ze willen? En krijg je zo niet juist meer van hetzelfde, in plaats van die soms broodnodige innovatie die bijbehorende omzetsgroei? 'Mr. Branchmarking' Rob Adams gaat internationaal op zoek naar bedrijven die weliswaar hun klanten kennen, maar daar toch niet naar luisteren. En er nog succes mee hebben ook. 

Op Branchmarking TV beantwoordt host Rob Adams iedere twee weken een veelvoorkomend businessdilemma door te kijken naar succesvolle oplossingen in andere industrieën. Zo zouden wat hem betreft banken eens goed moeten kijken naar een Oostenrijkse supermarkt, de burrito's van Chipotle en Slurp!, de wijn van Ilja Gort.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.