• Mobile
    wordt gesponsord door

Wat is de toekomst van shoppen?

Verslag van Online Tuesday #39

Wat is de toekomst van shoppen?

Vorige week dinsdag stond Felix Meritis tijdens Online Tuesday editie 39 in het teken van 'Shoppen 5.0'. Wat dat ook mag betekenen. In ieder geval ging het over de toekomst van retail en de belangrijke rol die de integratie van offline, online en mobiel daarin speelt. Hierbij het verslag in woord en (vooral) beeld over de presentatie van Bol.com, Hoogvliet, 9straatjesonline en Shopping 2020!

Mobiel bij Bol.com

Maurice Jongerius, manager mobile bij Bol.com, vertelde boeiend over de manier waarop Bol.com omgaat met met name mobiel. Zo speelt mobiel een belangrijke rol bij de oriëntatie van kopers en is de transactie daarbij veel minder belangrijk. En een belangrijk punt: de tablet absoluut niet mobiel. Voor de apps maakt Bol.com gebruik van externe developers, omdat die veel sneller en creatiever kunnen ontwikkelen voor de vele platforms dan de online retailer dat zelf zou kunnen. En wil je weten welke dag dé 'showrooming'-dag van de week is? Kijk dan onderstaand Maurice' verhaal terug.

Video

Slides

Het nieuwe boodschappen doen bij Hoogvliet

Supermarktketen Hoogvliet, vooral goed vertegenwoordigd in het midden van het land, gaat een nieuw e-commerceconcept lanceren. Onder de noemer 'coole tas' maakt Hoogvliet het mogelijk voor klanten om via internet de boodschappen te bestellen, om ze vervolgens op te halen in de supermarkt - in die handige, 'coole' tas dus, die zorgt voor voldoende koeling.

Video

Shoppen in het jaar 2020

Jerry Stam, werkzaam bij IBM en lead van de expertgroep 'Selection' binnen Shopping 2020, een onderzoeksprogramma over de behoeften van shoppers in het jaar 2020, gaf voorbeelden uit het buitenland waarop retailers inspelen op de nieuwe behoeften van de 'super consumer'.

Video

Foto's

De foto's van de avond, gemaakt door Laisa Maria, zijn te vinden op Facebook.

Volgende keer

In december staat voor Online Tuesday de editie 'The Floor Is Yours' op de agenda. Twaalf sprekers krijgen ieder 5 minuten om hun idee, product, dienst of bedrijf te pitchen. Zin om op het podium te staan? Meld je aan!


Delen

0
2


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.