• Mobile
    wordt gesponsord door

Wat doet Google Glass met onze informatie- en nieuwsconsumptie?

Volg de Google Hangout On Air vanaf 17u vanmiddag

Wat doet Google Glass met onze informatie- en nieuwsconsumptie?
,
@marketingfacts

Vandaag vindt de 'NU.nl Google Glass Development Day' plaats. Daarbij wordt gewerkt aan de eerste Nederlandse nieuwsconcepten voor Google Glass. Vanaf 17u worden de bedachte concepten gedeeld én de impact van wearables en Googles Glass op nieuws- en contentconsumptie bediscussieerd met onder meer Ben van der Burg, Raimo van de Klein, Arvid Bux en Roeland Stekelenburg. En deze hangout is hier live te volgen.

Do you wanna be a Glasshole?

Natuurlijk kun je je afvragen of Google Glass nou die gift from tech heaven is waarop de mensheid heeft zitten wachten. En wie wil er nou de hele dag bij lopen als een 'Glasshole'?

Toch is het wel interessant om na te denken over de impact die wearables (electronica die op, aan of zelfs in het lichaam wordt gedragen) gaat hebben op ons gedrag. Bijvoorbeeld op de manier waarop we informatie tot ons gaan nemen. Willen we een continue ticker tape met nieuws in ons gezichtsveld, waardoor onze eigen werkelijkheid eruit ziet alsof we CNN kijken? Of krijgen we locatiegebaseerde nieuwsupdates?

First!

NU.nl heeft in ieder geval de strategie dat het zo veel mogelijk 'consumer touchpoints' wil creëren door op zo veel mogelijk devices aanwezig te zijn; en dan het liefst ook als eerste. NU.nl had bijvoorbeeld al een iPad-app voordat de iPad officieel in Nederland verkrijgbaar was. Dus heel gek is het niet dat er nu wordt nagedacht over de mogelijkheden van Google Glass.

Veel interessante weetjes en observaties komen gedurende de dag al voorbij via de hashtag #nuglass, zoals het feit dat 'pay per gaze' gepatenteerd is door Google en het feit dat advertenties niet zijn toegestaan op Glass.

Google Hangout on Air

Vanaf 17u komen deze en andere wetenswaardigheden dus ook weer aan de orde in de Google Hangout on Air met o.a. Raimo van de Klein (oprichter van GLASSEFFECT, dat diensten ontwikkelt voor Google Glass), Ben van der Burg, Arvid Bux en Roeland Stekelenburg. Volg 'm hier!


Delen

0
1


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • "alsof we CNN kijken? Of krijgen we locatiegebaseerde nieuwsupdates?"

    Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat de informatie en advertenties ons op een gepersonaliseerde manier zal aangeleverd worden. Het zou zeer anti-Google zijn om het anders aan te pakken..

    Via deze blog kan je meer dan 123 voorbeelden terugvinden van hoe Glass (en de onvermijdelijke sprong naar augmented reality) ons leven kan veranderen - http://stel-je-voor-met-google-glass.blogspot.be/

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.