Wat bedrijven kunnen leren van Grasshopper, Crumpler en Blendtec

Branchmarking, afl. 5: Creatief in de crisis

Wat bedrijven kunnen leren van Grasshopper, Crumpler en Blendtec

De crisis hakt er de afgelopen jaren flink in bij bedrijven, niet in de laatste plaats hier in Nederland. Gelukkig is volgens grootmoeders wijsheid in alle slechts vaak ook iets goeds te ontdekken. Met een dosis creativiteit kun je namelijk flink tegendraads groeien, dat bewijst Rob Adams in de vijfde aflevering van Branchmarking.

Grasshopper levert communicatie-apparatuur wilde met een klein budget een naamswijziging bekendmaken. Zij achterhaalden de beïnvloeders van hun doelgroep, MKB'ers. 500 mensen kregen daarop via FedEx in chocolade gedoopte sprinkhanen toegestuurd... Een filmpje deed de rest.

Crumpler voerde een 'Beer for Bags'-actie, waarbij je kans had een tas te ruilen tegen 8 biertjes. En Blendtec is natuurlijk erg bekend geworden met hun 'Will It Blend'-filmpjes. Allemaal mooie voorbeelden hoe je met een klein budget grote impact kunt creëren. Zie de video hierboven voor alle info!

Op Branchmarking TV beantwoordt host Rob Adams iedere twee weken een veelvoorkomend businessdilemma door te kijken naar succesvolle oplossingen in andere industrieën.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.