Wanneer ben je als organisatie echt succesvol met data?

Big Data Survey - internationale benchmark voor gebruik data in het bedrijfsleven

Wanneer ben je als organisatie echt succesvol met data?

Kunstmatige intelligentie, machine learning, GDPR, het werven van data scientists: ontwikkelingen waar elke moderne organisatie mee te maken heeft. Maar hoe ga je hier als organisatie mee om en wanneer ben je succesvol met data? Met Marketingfacts als één van de partners voeren vakbeurs Big Data Expo en de data-consultants van GoDataDriven voor het derde achtereenvolgende jaar de Big Data Survey uit: de internationale benchmark die laat zien hoe het bedrijfsleven écht omgaat met datatoepassingen. Er is alleen nog één ding nodig: jouw hulp. Doe je mee aan Big Data Survey?

In de afgelopen drie jaar is de Big Data Survey in Nederland uitgegroeid tot het grootste onderzoek op het gebied van big data en datatoepassingen. Dit heeft al geleid tot interessante inzichten. Zo bleek vorig jaar dat er meer budget beschikbaar was gekomen voor projecten. Terwijl, vreemd genoeg, de verwachtingen over datatoepassingen minder groot waren dan het jaar ervoor. Dit kwam vooral doordat organisaties erachter kwamen dat succes met data niet vanzelf komt, maar een kwestie is van experimenteren en leren.

Big Data Survey

Om de situatie in het Nederlandse bedrijfsleven te kunnen vergelijken met andere landen, richt het onderzoek zich dit jaar, ondersteund door diverse partners, ook op de stand van zaken en ontwikkelingen in België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Naast inzicht in de trends op het gebied van data, technologie en de datagedreven organisatie, gaat de Big Data Survey ook in op de ontwikkelingen ten aanzien van GDPR, de wetgeving over dataportabiliteit die in 2018 van kracht wordt.

Je deelname is belangrijk om een zo compleet mogelijk beeld van de stand van zaken in ons land te kunnen schetsen en deze te vergelijken met de landen om ons heen. Deelnemers ontvangen het uitgebreide rapport, met inhoudelijke analyse en veel grafieken. Gratis en voor niets.

De kennishindernis

Ondanks het feit dat er bij meer organisaties voldoende budget beschikbaar was, bleek het opbouwen van een datateam in 2016 voor veel organisaties een uitdaging. De vraag naar talentvolle data scientists is groter dan ooit. Organisaties stonden voor de keuze om zelf een team op te bouwen en/of externe kennis in te huren. In 2017 geeft de Big Data Survey antwoord op de vraag of organisaties die aangaven het eigen kennisniveau te laag te vinden, hebben kunnen investeren in opleiding en/of het aantrekken van talent. Zijn het nog altijd vooral de grote organisaties die met externe consultants werken?

Zijn organisaties klaar voor de nieuwe wetgeving?

Dit jaar gaat het onderzoek niet alleen in op data en technologie, maar onderzoeken we ook of organisaties bekend zijn met de GDPR-wetgeving en of organisaties hier al klaar voor zijn.

Door de resultaten van dit jaar te vergelijken met de resultaten van de afgelopen jaren kunnen we trends en marktontwikkelingen aanwijzen. Deelnemen kan via www.bigdatasurvey.nl

Rapport en prijzen

Deelnemers die hun gegevens achterlaten ontvangen het onderzoeksrapport en maken ook nog eens kans op mooie prijzen, zoals een Apple Watch, Moleskine notebooks, VIP-toegangskaarten voor Big Data Expo en Bol.com cadeaukaarten.

De resultaten van Big Data Survey worden ook gepresenteerd tijdens Big Data Expo op 20 en 21 september 2017 in de Jaarbeurs in Utrecht. Kijk voor meer informatie op www.bigdatasurvey.nl

Credits afbeelding: GoDataDriven, licentie: Alle rechten voorbehouden

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.