Walmart zet bloggers in bij nieuwe marketingcampagne

7 maart 2006, 11:23

Walmart zet bloggers in bij nieuwe marketingcampagneWalmart, het grootste bedrijf ter wereld gemeten in aantal medewerkers, heeft de laatste jaren te kampen met een imagoprobleem. Om dat imago wat op te poetsen heeft het bedrijf besloten bloggers in te zetten bij haar nieuwe marketingcampagne aldus New York Times.

Hyped merkt op dat daarmee opnieuw wordt bewezen dat bloggers een belangrijke rol kunnen spelen bij het creeren van aandacht voor bedrijven en producten. Als dit bedrijf de stap al zet, zullen er nog veel meer volgen. Theo van Vugt meldt op Molblog dat hij het het erg slecht zou vinden als er een blog in het leven wordt geroepen met berichten van een bedrijf, die niet als zodanig te herkennen zijn.

Ik heb nog niets van de campagne gezien en heb er dus ook nog geen oordeel over. Ben wel benieuwd hoe Edelman, het PR bureau van Walmart, dit gaat aanpakken. Edelman heeft recentelijk rasblogger Steve Rubel in dienst genomen en kent dus de do’s en don’ts van de blogosfeer.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    daan

    het creeren van aandacht ?!

    Als de bloggers maar niet zoiets schrijven 🙂


    7 maart 2006 om 12:46
    media

    Haha, ernst, je laat je afleiden door het plaatje dat ik er bij heb gekozen maar dat heeft niets met de blogcampagne te maken. Vond ‘m wel aardig omdat Walmart ook daarmee destijds haar imago wilde oppoetsen 😉


    7 maart 2006 om 13:22
    ernstdirkzwager

    Heb me idd volledig laten leiden door het plaatje, can you blame me. Zou willen dat ze dit soort dames bij de Appie, de Super de Boer of de Digros in Leiden, achter de balie lieten afrekenen. Spaart u zegels?

    Dacht het wel!

    Airmiles? Waar mag ik mijn pas doorheenhalen?

    Wilt u mijn bonuskaart nog een keer scannen?

    Ik zou in ieder geval een stuk meer tijd in de lokale supermarkt doorbrengen.

    Wellicht een idee om de supermarkt oorlog definitief mee te winnen.


    7 maart 2006 om 15:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!