Waarom shoppen vrouwen online?

19 april 2006, 04:27

Na de lancering van shopgirl.nl en de discussie over het online zijn van vrouwen, is het aardig om eens te kijken naar de redenen waarom vrouwen online shoppen. Holly Buchanan benoemt op haar weblog marketingtowomenonline (via Miel van Opstal) de volgende redenen:

  • To save time
  • To get a better selection
  • To research a product
  • To get a better value
  • Anonymity
  • Logistics

Niet echt een spannend lijstje maar toch blijken veel online retailers niet altijd rekening te houden met deze argumenten waarom vrouwen online shoppen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Jacobien

    * En omdat zaken makkelijk zijn te retouneren als ze niet bevallen.

    * Je kleding rustig kunt passen en laten zien aan anderen.

    * Omdat het een goede manier is om agressieve verkopers te ontwijken.


    19 april 2006 om 06:40
    Dennis Sievers

    Omdat om 18.00 de winkels dicht zijn 😉

    Ik denk voornamelijk omdat alle artikelen snel toegankelijk zijn, je prijzen en andere belangrijke gegevens kunt vergelijken, het inderdaad anoniem is maar vooral het enorme aanbod interessant is.


    19 april 2006 om 08:42
    amsterdamant

    Betere selectie: Wat mij betreft met name merken/ spullen die in Nederland niet te koop zijn/ die niet zo snel door de halve stad worden gedragen. Want ondanks de toegankelijkheid van het internet heb je ook heel erg het ‘ken je dat leuke kleine winleltje met die bijzondere spullen’ effect & dat is leuk. Ook zijn er veel jonge ontwerpers/ amateurs die online zelf geknutselde dingen verkopen.


    19 april 2006 om 09:05
    jorrit

    hebben mannen andere redenen dan?


    19 april 2006 om 11:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!