Vraagtekens bij vraagtekens

16 augustus 2007, 11:49

Sinds gisteren en eergisteren zijn de logo’s van ABN Amro, KPN, Nationale Nederlanden, Heineken en KLM voorzien van twee vraagtekens. Over het waarom en wie tastten veel weblogs (o.a. VKmag, Fok, Jaggle) gisteren nog in het duister.

Over het ‘hoe’ is al meer duidelijk. Op het weblog van de makers staat sinds gisteren een filmpje over ‘the making of’. Hier een overzicht van alle sites die naar het blog linken op eXTReMe Tracker.

Op Jaggle weten ze er kennelijk meer van: mediabureau Pool Worldwide zou achter de stunt zitten (vanuit dat bureau schijnt in ieder geval gepost te zijn op het weblog). Pool heeft Jaggle al gevraagd om hun naam eraf te halen in deze post. Dat doen ze daar bij Jaggle natuurlijk niet. Slimme exposure?

De stunt leent zich prima voor alle vormen van speculatie. Het zijn allemaal grote Nederlandse organisaties die ‘ten prooi’ zijn gevallen aan de vraagtekens. Het kan natuurlijk van alles betekenen. Roept u maar. Wat denken we er hier op MF van?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

11 Reacties

    media

    Is natuurlijk gewoon een stunt van de jongens van BBQfacts 😉


    16 augustus 2007 om 12:56
    wesseling

    Ons twitternetwerkje langzaam bezig met de bekendmaking van het bestaan en wat we gaan doen? Aangeven dat wij gaan helpen alle internetvraagtekens bij multinationals op te lossen? In ieder geval een type actie die door een ander gestolen kan worden 🙂 Ben benieuwd hoe en wat van deze landelijke guerilla actie…


    16 augustus 2007 om 13:19
    ronaldtervoert

    @ton: toch de notulen er nog maar eens op na slaan? 😉


    16 augustus 2007 om 13:30
    Bupatih

    *gaap* De zoveelste duffe viral. En iedereen er ondertussen maar over schrijven. Want als de een het doet, kan de ander natuurlijk niet achterblijven. Ik weet niet wat ik suffer vind, de oude media of de zogenaamde nieuwe?


    16 augustus 2007 om 14:27
    mgvandenbroek

    @Bupatih: wat is hier precies ‘duf’ aan? Volgens mij is het nogal een operatie. En ook in de organisatie rondom het hele gebeuren moet nogal wat tijd gestoken zijn. Volgens mij is er goed over nagedacht.


    16 augustus 2007 om 18:42
    wesseling

    Ah, dank je Mattijs. Ik ben ook blij met m’n vakantie volgende week, mag ik eindelijk weer slapen 🙂


    16 augustus 2007 om 18:49
    mgvandenbroek

    @Ton: ik geloof niet dat ik je volg…


    16 augustus 2007 om 18:51
    Phileas

    Het zit in de jobs-sfeer en waarschijnlijk Nationale Vacaturebank of Monsterboard.nl.


    17 augustus 2007 om 07:27
    wesseling

    @Matthijs voor het zien dat het een flinke operatie was 😉


    17 augustus 2007 om 09:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!