ViralTracker

23 augustus 2004, 13:38

LaComunidad Interactive en Vivesta zijn een strategische samen-werking aangegaan. Met de samenwerking introduceren de partijen het nieuwe viral marketing meetsysteem ViralTracker. ViralTracker biedt real time en wereldwijd inzage in viral marketing campagnes en verbetert marketing performance.

Na een periode van zes maanden onderzoek, software ontwikkeling en testen in de praktijk wordt ViralTracker nu geïntroduceerd bij adverteerders, reclame- en mediabureaus in binnen- en buitenland. ViralTracker brengt het bereik en de impact van verschillende soorten bestanden zoals online video’s, internet commercials, game & movie trailers en digitale muziek in kaart.

LaComunidad directeur Igor Beuker licht toe: “A-merken zoals BMW, Volvo en DE hebben de kracht van viral marketing ontdekt. Viral marketing is een zeer kostenefficiënte marketing methode, want een adverteerder hoeft geen dure zendtijd in te kopen voor een groot bereik. En dankzij ViralTracker zijn viral campagnes nu ook real time en wereldwijd meetbaar.”

Over de samenwerking zegt Thijs Vanderhallen, directeur van Vivesta: “LaComunidad heeft veel ervaring in interactieve communicatie en een passie voor viral marketing. Met de expertise van Vivesta op het gebied van media-tracking smelten we het beste van twee werelden samen. Met als eindresultaat een uniek real time viral marketing meetsysteem, waarmee we tegemoet komen aan een toenemende behoefte om de resultaten van viral campagnes inzichtelijk te maken.”

Bron: Persbericht LaComunidad Interactive

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!