Viral Friday Week 47/2010

26 november 2010, 09:25

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Angry Birds Peace Treaty


Angry Birds is één van de meest populaire en meest gespeelde spellen smartphones met ruim 36 miljoen downloads over de hele wereld. Het spel is ontwikkeld door Rivio Mobile. Het is een grappig spel over vogels met verschillende vaardigheden die boos zijn omdat de ‘Evil Pigs’ telkens hun eieren stelen. Als speler is het jou taak om de vogels met een katapult naar de schuilplaatsen van de Evil Pigs te schieten en ze zo uit te schakelen. In deze sketch van de Israelische comedy show ‘Eretz Nehederet’ hebben de Angry Birds een vredesbespreking met de Evil Pigs, maar dat loopt helemaal uit de hand. De video is in 5 dagen ruim 1.5 miljoen keer bekeken op YouTube.

“It Gets Better” – Love, Pixar


In deze hartverwarmende video inspireren de Pixar medewerkers mensen om vertrouwen te hebben in henzelf en in hun sexualiteit. Dat gay okay is en dat het beter gaat worden; wordt verteld op een open, eerlijke en inspirerende manier. Ze helpen hiermee overigens een initiatief genaamd: The Trevor Project. De video is sinds 22 november ruim 700 duizend keer bekeken.

Sliding Cars In Seattle Snow On 11/22/10


Afgelopen week was er een sneeuwstorm in Seattle. De storm veroorzaakte een hoop chaos. Een man uit Seattle filmde de chaos die met de auto’s gebeurde en zette het op YouTube. Doordat grote sites zoals BoingBoing deze grappige blooper op hun site zette kreeg de video zoveel aandacht dat de teller nu al ruim 1 miljoen views binnen een week heeft behaald.

Axe: The Teleporter: Interactive Mini-Adventures!


Deze video is onderdeel van de nieuwe campagne voor shampoos van Axe waar Chad, Matt and Rob in schitteren. De drie vrienden hebben de kleine opdracht om de wereld te redden in de mini serie van Axe. Alle avonturen van zijn op de website chadmattandrob.com te zien. De video is ruim 38.000 keer bekeken in vijf dagen tijd.

T-Mobile & The Piano Improv Guy: Welcome Back


De piano man met de enorme koptelefoon en hoodie die zichzelf ‘Merton’ noemt is beroemd van het buitensporige, soms vulgaire, en vaak hilarische wereld van Chatroulette is samen met T-Mobile aan de slag gegaan. De passagiers van Gatwick airport worden door Merton verwelkomt met een persoonlijk welkom thuis lied. Volg Meron op Facebook of Twitter of bekijk zijn liedjes op zijn eigen YouTube channel. De video is sinds gisteren al bijna 5000 keer bekeken. Zal dit de zoveelste viral hit voor T-Mobile zijn?

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!