Viral Friday Week 42/2008

17 oktober 2008, 06:16

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Nike: Fate


Fate is Nike’s nieuwste spot, waarin David Fincher (Se7en, The Game, Fight Club) de levensloop van American Football spelers LaDainian Tomlinson en Troy Polamalu schetst op de tonen van Ennio Morricone’s L’estasi Dell’oro (geschreven voor The Good The Bad and the Ugly), tot het moment dat hun lot kruist met dat van de andere in een NFL wedstrijd. (Bron: I-On Media)

White Gold: Do you love my hair?


In april van dit jaar lanceerde Goodby, Silverstein & Partners uit San Francisco voor California Milk Processor Board (CMPB) de ‘foute’ rockband White Gold and the Calcium Twins als boegbeeld van de Amerikaanse promotiecampagne Got Milk?, om de melkconsumptie onder jongeren te verhogen.

Na het succes van ‘One Gallon Axe‘, scoort White Gold & the Calcium Twins opnieuw een hit met hun nieuwste single Do you love my hair?, die afgelopen drie dagen 300.000 keer werd bekeken en de homepage van YouTube haalde. Om de doelgroep te bereiken zijn onder andere een microsite, een Facebook group, een Myspace profiel en een YouTube kanaal ingezet.

If All Movies Had Cell Phones


CollegeHumor, onderdeel van Connected Ventures, blijft scoren in Viral Friday met hun Original Videos. Na Internet Commenter Business Meeting, Where The Hell Is Matt’s Girlfriend?, 24: The Unaired 1994 Pilot, Font Conference is “If All Movies Had Cell Phones” de nieuwste video in de CollegeHumor’s original video series. Met 2389 Diggs, 1057 likes en 250.000 views (in 10 dagen tijd) en 1 miljoen Google resultaten is het CHTV filmpje een viraal succes.

Bol.com: Singstar


Twee weken geleden schreef collega blogger Matthijs van den Broek al over de nieuwe Bol.com commercial ter promotie van het spel Singstar. Met 25.000 views was de video inderdaad nog “Niet viral genoeg voor Viral Friday”. Maar inmiddels is dat aantal ruim gestegen naar 175.000, dankzij tientallen YouTube kopieën en postings op VKmag, Biertijd, Milk & Cookies, Reclamewereld en Nintendarea. Goed voor plek 4 in Viral Friday deze week.

Snel Nog Effe Pinnen


Fortis is niet alleen het gesprek van de dag, de bank-verzekeraar is ook een gewillig onderwerp voor grappige filmpjes en plaatjes de laatste weken. Na het parodie filmpje op de bekendste scene uit de film ‘Der Untergang’ vorige maand, lanceerde Luie Druif – een samenwerkingsverband tussen cabaretier en tekstschrijver Michiel Peereboom en improvisatie talent Felix Klaar – deze week de hilarische sketch “Snel nog ff pinnen”. Het filmpje, ruim 50.000 keer bekeken, is onder andere te vinden op RTL Z, DAG, Bright en Flabber.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!