Viral Friday Week 37/2011

16 september 2011, 09:35

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

World’s Greatest Drag Race!


Deze is voor de auto enthousiasten onder ons. Motor Trend organiseerde een drag race op een lege landingsbaan met 11 sport auto’s. Normaal hebben virals een korte duur, maar zoals deze viral laat zien hoeven virals niet kort te zijn, zolang de content maar interessant genoeg is. Deze video is al meer dan 1.446.000 keer bekeken. Merken zoals Ferrari, Porsche, Audi, Mercedes en Lotus strijden om de snelste tijd. Wie zal er winnen? Meer Motor Trend? Check Facebook en YouTube.

Drive Recklessly


Begrijp ons niet verkeerd met deze video, we moedigen niemand aan om te rijden als een idioot. Waardeer het leven en draag altijd een veiligheidsgordel! Maar hoe zou het zijn als roekeloos rijden ook een positief resultaat oplevert? De teaser van The Midnight Show van LA California heeft het antwoordt. Het is een geweldige show en is meer dan 1,1 miljoen keer bekeken in 4 dagen, bekijk hier de andere teasers van de UCB midnight show kanaal op YouTube.

Battlefield 3 Guillotine Gameplay Teaser


Zes jaar na Battlefield 2 komt volgende maand de langverwachte derde deel in de Battlefield franchise uit. Sinds de aankondiging van Battlefield 3 is vrijwel elke video over BF3 viraal gegaan. Dit geeft duidelijk aan hoe populair de franchise is. Uitgever EA haalt alles uit de kast met de trailers en gaat daarmee de directe concurrentie met Activision’s Call of Duty franchise aan. Het cinematisch gevoel en niveau van realisme is simpelweg indrukwekkend. Deze video is online sinds 9 september en is al meer dan 1.634.000 keer bekeken! Laat de strijd tussen de FPS titanen beginnen!

Two and a Half Men – Manly Men


De promo voor het nieuwe seizoen van de Amerikaanse serie Two and a Half Men is erg populair onder de YouTube kijkers, nadat het 12 september geupload is. De video heeft nu al meer dan 1.000.000 views. In de promo is te zien dat Ashton Kutcher de plaats zal overnemen van Charly Sheen. De serie zal starten op 19 september op CBS.

Madonna’s Love Letter To Hydrangeas


Vorige week ontstond er commotie over Madonna’s reactie nadat ze Hortensia bloemen aangeboden kreeg op de film festival van Venetië, sommige vonden Madonna grappig en anderen arrogant. Het interessante aspect uit dit verhaal is Madonna’s reactie op de vorige video. De video is nu al 739814 keer bekeken.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!