Viral Friday Week 36/2010

10 september 2010, 08:15

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Future Of Screen Technology


The Astonishing Tribe, TAT, is een Zweeds software technologie en design bedrijf en met bovenstaande video geeft TAT hun visie op hoe wij in 2014 gebruik zullen maken van de schermen om ons heen. Meer informatie rond het project lees je op hun mobile user interface blog. De video werd in negen dagen tijd bijna 850.000 keer bekeken en gepost op invloedrijke sites als Gizmodo.

Samsung Galaxy Tab


Met de introductie, en het succes, van de iPad is het wachten op het moment dat een fabrikant een serieus alternatief op de markt brengt. En misschien is dat wat Samsung nu doet met de Galaxy Tab. Kleiner en gemakkelijker vast te houden dan de iPad en werkend met Android. Zou de Galaxy Tab echt een series alternatief voor de iPad zijn? De officiële commercial werd in net iets meer dan een week bijna 600.000 keer bekeken op YouTube.

Kevin Butler’s Epic PlayStation Move-tage


Deze video over de PlayStation Move laat eigenlijk alles zien wat je kan doen met, juist, de PlayStation Move. Hoewel het principe nogal lijkt op de Nintendo Wii, is het soort spelletjes dat gespeeld wordt een stuk aggressiever. Kevin Butler laat zien welke spellen gespeeld kunnen worden en verontschuldigt zich voor de enorme ‘awesomeness’ van de gamecomputer. Nou, dat zullen we zelf maar moeten uitmaken. Helaas doet de link in de beschrijving het niet, deze wel. De video is in iets meer dan een week tijd 465.497 keer bekeken.

Gmail Priority Inbox


E-mail is handig, behalve wanneer je er te veel van hebt. En dus komt Google met een oplossing voor Gmail. Met Priority Inbox wordt je belangrijke e-mail automatisch geïdentificeerd en van de rest gescheiden, zodat je je kunt concentreren op de echt belangrijke e-mails. Hoewel live sinds halverwege juli werd de Priority Inbox video sinds vorige week maandag meer dan 700.000 keer bekeken. Meer info op het Gmail blog.

MINI Countryman: Flow


De nieuwe MINI Countryman claimt net zo aanpasbaar te zijn aan het leven in de stad als het leven op het platteland. Om dit in een commercial duidelijk te maken zien we de MINI de straten van Milaan domineren. Daar vermenigvuldigt de auto zichzelf en neemt “ALL possible routes from point A to point B — at the same time” zoals op het MINI blog te lezen is. Amsterdams bureau BSUR zit achter de digitaal geanimeerde campagne. Meer is te zien in de behind the scenes clip. Bovenstaande video is binnen 10 dagen bijna 250.000 keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!