Viral Friday Week 27/2010

9 juli 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Will It Blend? – Vuvuzela


Iedereen kent Blendtec met hun “Will it Blend” serie (waarvan inmiddels 99 afleveringen gemaakt zijn). Normaal gesproken worden producten als de iPad in de blender gestopt, maar dit keer rekent Tom Dickson af met het meest bekende instrument van het moment; de Vuvuzela. Uiteraard vormt de plastic toeter geen obstakel voor de blender. De video staat sinds afgelopen dinsdag op YouTube en is inmiddels bijna 450.000 keer bekeken.

YouTube – Life In A Day


Na het ‘Play‘ project werkt YouTube nu samen met regisseur Ridley Scott aan een nieuw user generated video project, ‘Life in a Day‘. Life in a Day is een experimentele film waaraan mensen van over de hele wereld hun bijdrage kunnen leveren. De documentaire zal bestaan uit beeldmateriaal dat op 24 juli opgenomen en ingezonden wordt door YouTube gebruikers. De verschillende promotionele video’s in het YouTube kanaal, waaronder Scott’s uitleg, werden sinds vorige week meer dan een miljoen keer bekeken.

Blu – Big Bang Big Boom


Kunstenaar Blu kan weer een viral video hit aan zijn lijstje toevoegen. Zijn laatste werk is een waar juweeltje genaamd ‘Big Bang Big Boom’. De video werd in week tijd 570.000 keer bekeken. De video toont ons een onwetenschappelijk standpunt over het begin van het leven en volgens Blu kostte het hem maanden werk en honderden emmers verf. Het resultaat is verbluffend!

Red Bull – Parliament Square F1 Pit Stop


Sommige dingen moet je zien om te geloven. Zoals een Formule 1 racewagen die een rondje om Parliament Square in London doet. De bestuurder is Mark Webber met zijn Red Bull Racing team. De stunt is uitgehaald om aandacht te geven aan de Britse Grand Prix bij Silverstone. De video is best kort, op de site van Red Bull kun je een lange versie zien en lezen wat Webber hiervan vond. We weten niet hoeveel mensen de stunt in het echt hebben gezien, wel dat het online al 276.187 toeschouwers heeft getrokken in 9 dagen.

Apple Of My Eye


De video begint een beetje knullig, maar in dit geval is de inhoud ondergeschikt aan al het andere (vinden ook 642.000 kijkers!). Het leuke van dit 1,5 minuut durende filmpje is dat deze helemaal is gefilmd en gemonteerd met de iPhone 4 en de iMovie app. Dit kun je zien in de ‘behind the scenes’ beelden die na het verhaal volgen. Je ziet wat de makers moesten doen om de iPhone tijdens het filmen stil te houden en dat monteren op een relatief klein scherm met alleen je vingertoppen ook niet zo makkelijk is. Jeuken jouw vingers al om het eens te proberen?

Bonus. Bijna Wereldkampioen


Er is maar weinig dat het Nederlands elftal er nog van kan weerhouden; een rondvaart als in ’88. Of het zou de vis uit deze KFC video, die afgelopen maandag opdook, moeten zijn. Centraal Beheer speelt er in ieder geval al vast snel op in met de ‘Even Apeldoorn Bellen WK2010 editie‘.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!