Viral Friday Week 23/2011

11 juni 2011, 05:24

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Exclusive Preview on iOS 5


Alle technologie nerds en Apple fans wachten met smart op de nieuwe iOS 5. Hoe zal het eruit gaan zien? Wat zal ik ermee kunnen doen? Is het echt GEWELDIG? We hoeven ons dit niet meer af te vragen want hier is de exclusieve preview van alle geweldige functies die iOS 5 te bieden heeft. Een kleine waarschuwing: de Amerikaanse versie kan wat verschillen van de Europese versie. Sinds het live gaan van de video, op 4 juni, is deze meer dan 2,7 miljoen keer bekeken.

Shampoo Prank


Hier hebben we een video waarvan vele shampoo producenten hopen dat hun product wordt gebruikt. Soms wanneer je een top tijd hebt met vrienden, is het verstandig om eens achterom te kijken als dingen een beetje raar worden. De jongen in deze video is klaar met zwemmen met z’n neven. Maar is hij ook klaar met douchen? Dankzij deze jongen, niet echt. De video is online sinds 3 juni en kreeg 6,2 miljoen views! De YouTube kanalen hebben bij elkaar 56 abonnees. Dus is dit een viral? Jazeker wel!

Wav.mov


Wellicht is het aan het begin van het filmpje niet helemaal duidelijk waar dit heengaat, maar al snel wordt het duidelijk dat het om een ludieke actie gaat. Twee mannen beklimmen een lange ladder om een Windows logo aan een het gebouw te bevestigen. Het blijkt dat achter die muur binnenkort de grootste Apple winkel zal openen. Snap je? Leuk om te weten trouwens: de mannen in de video hebben in het logo de kleuren blauw en groen verwisseld zodat, mochten ze gepakt worden, Windows hen niet kan aanklagen voor het gebruiken van de logo.

Most Epic Beer Commercial Ever


Mannen hebben bier nodig om man te zijn. Maar wat heeft bier nodig om bier te zijn? En welke ingrediënten maakt mannen man na het drinken van bier? Waar Coca Cola tot op de dag van vandaag hun recept geheim houden, is daar bier producent Hahn die openlijk hun geheim prijs geeft. Eindelijk weten we hoe we het perfecte biertje moeten brouwen. Je kan het nu zelfs thuis maken! De video is online sinds 3 juni en genereerde +470.000 views. Cheers!

Before & After Ronaldo: Nike Soccer


Ronaldo Luís Nazário de Lim, of simpelgezegd gewoon Ronaldo, beëindigde zijn voetbalcarrière in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Roemenië afgelopen dinsdag. Een menigte van 30.000 mensen verzamelde zich om afscheid te nemen van de 34 jarige voetbalspeler. Nike Soccer heeft, ter herdenking van Ronaldo’s legendarische carrière, een nieuwe videoclip gemaakt genaamd “Before & After Ronaldo”. De video laat zien hoeveel het spel is veranderd sinds de tijd van Ronaldo en er wordt hulde gebracht aan de snelheid, vaardigheid en kracht die hij toonde op het voetbalveld. De video is binnen 5 dagen 333.831 keer bekeken.

Chanine Kerseboom
Social Media Specialist bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!