Viral Friday Week 23/2010

11 juni 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

adidas Originals – Star Wars Cantina 2010


adidas Originals en Sid Lee komen met weer een prachtige commercial; een remake van de Star Wars Cantina scene als ’teaser’ voor de adidas Originals World Cup commercial. Zoals vaker spelen ook dit keer weer talloze sterren als, onder andere, Snoop Dogg, Noel Gallagher, Ciara, David Beckham en Ian Brown in de video. De video werd sinds vorige week vrijdag meer dan 2.7 miljoen keer bekeken op YouTube.

Mortal Kombat


Afgelopen maandag verscheen deze Mortal Kombat video op YouTube. En niemand kon er eigenlijk uit opmaken wat het doel van de video was; een trailer voor een nieuwe game? Of voor een nieuwe film? Snel werd duidelijk dat het gaat om een nieuwe Mortal Kombat film; actrice Jeri Ryan, die in de video speelt, Twitterde het volgende: Okay, so… Mortal Kombat. It’s not a game trailer. Actually was made for the director to sell WB on his vision for a reimagined MK film.” De video, geregisseerd door Kevin Tancharoen werd sinds afgelopen maandag meer dan 2,5 miljoen keer bekeken.

Guillaume Nery: Base Jumping


Hou je adem niet in tijdens het bekijken van deze video, tenzij je Julie Gautier of Guillaume Nery heet. Deze twee free-divers wilde het verband tonen tussen vrijduiken en base-jumpen, tijdens een vrijduik competitie bij Dean’s Blue Hole (werelds 1 na diepste zink gat). Het resultaat is een korte film die de nadruk legt op esthetische beelden en innovatieve camera bewegingen of in het kort adembenemend goed. De video is op 30 mei geupload en is nu 2.670.905 keer bekeken.

Insoutenable: Sécurité Routière


Prioriteit nr. 1 van de Franse Sécurité Routière is jonge mensen die beschonken rijden. Ze hebben een zeer realistisch filmpje gemaakt om hiervoor aandacht te vragen en jonge automobilisten te waarschuwen voor de gevaren van dronken in de auto stappen. Er zitten 3 verhaallijnen in de video: één over de jongen en het meisje die veilig aankomen; één over het tragische ongeluk van de rest. De laatste gaat over een moeder die hoort dat haar zoon is overleden in een ongeluk waar ze niets vanaf wist. De video is bijna 1,5 miljoen keer bekeken sinds vorige week.

Inspired By Iceland


Je zegt IJsland en je denkt vulkaan. Of aswolk. Of banken. En dat is precies de reden dat IJsland camapgne ‘Inspired By Iceland’, waarin IJsland aangeeft bruisender dan ooit tevoren te zijn. The campagne wordt ondersteund met een online viral video met daarin het beste wat IJsland te bieden heeft op de vrolijke tunes van ‘Jungle Drum’ van Emilíana Torrini. De video werd negen dagen geleden geupload en ik nu al meer dan 900.000 keer bekeken. En voor degenen die nog niet geinspireerd waren door de video is er ook nog een website. Als je dan nog niet op het punt staat om je spullen te pakken, dan weten wij het ook niet meer!

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!