Viral Friday Week 18/2009

1 mei 2009, 06:41

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Britain’s Got Talent: Hollie Steel


Susan Boyle heeft er een nieuwe concurrent bij in de talentenjacht Britain’s Got Talent: de 10-jarige ballerina Hollie Steel. Hollie maakte bij de audities in Manchester een verpletterende indruk bij het publiek en de juryleden Simon Cowell, Piers Morgan Amanda Holden en Kelly Brooks met haar vertolking van “I Could Have Danced All Night” uit My Fair Lady. De video en tientallen kopieën zijn op YouTube en Dailymotion in totaal bijna 9 miljoen keer bekeken. (Bron: De Telegraaf, NRC Next)

Lindsay Lohan’s eHarmony Profile


Actrice Lindsay Lohan zoekt een nieuwe liefde online, na haar breuk met Samantha Ronson. De 22-jarige actrice heeft een hilarische oproep geplaatst op de komische website FunnyOrDie. Lohan begint de contactoproep met de woorden, “Hallo, ik ben Lindsay Lohan, en ik ben single, denk ik.” Verder vertelt ze: “Iets over mij, ik ben actrice, zangeres, een ondernemer en ik heb in mijn eentje 90% van alle gossipwebsites werkende gehouden. Ik ben een workaholic, shopaholic en volgens de staat van Californië een alcoholic.” De video is in tweeënhalve week tijd zo’n 3 miljoen keer bekeken. (Bron: TMF, RTL Nieuws, Nu.nl)

Pac Man


Rémi Gaillard is een fenomeen in Frankrijk. De 34-jarige grappenmaker verwierf nationale roem toen hij zich tussen de spelers van Lorient mengde bij hun triomf in de bekerfinale van 2002. Het lukte ‘m zelfs President Jacques Chirac de hand te schudden. Na het megasucces van Real Life Mario Kart (12+ miljoen views), hijst Remi zich nu in een Pac-Man pak. In de nieuwste video is te zien hoe Remi opnieuw het openbare leven verstoort. Als Pac-Man verkleed wordt hij in een Franse supermarkt achterna gezeten door verschillende ‘spoken’ en laat hij een spoor van verwoesting en zeer verwarde mensen achter. (Bron: De Telegraaf, HLN.be, Wikipedia)

Trident: 100 Single Ladies


Kauwgomfabrikant Trident organiseert in samenwerking met superster Beyoncé een exclusief concert in de O2 Arena in november en geeft alle 13.000 kaarten gratis weg. Vanaf 20 april kan elk pakje Trident dus een potentieel kaartje zijn naar Beyoncé. Hoe meer je koopt, hoe groter de kans om deze prijs te winnen. Ter promotie van de actie bracht Trident 100 danseressen op de been voor een spontane flashmob op Piccadilly Circus in Londen. Het filmpje is sinds maandag ruim 1 miljoen keer bekeken op YouTube.

NOM: Gathering Storm


De National Organisation for Marriage (NOM) is een Amerikaanse organisatie die zich verzet tegen de legalisering van het homohuwelijk is. In het spotje A Gathering Storm waarschuwt the NOM voor het naderende gevaar. Doel van het filmpje is medestanders mobiliseren tegen het naderende gevaar. Alicia Silverstone, Sarah Chalke en Lance Bass maakten een parodie op de commercial en plaatste deze op FunnyOrDie. En ook de populaire presentator Stephen Colbert van The Colbert Report maakte een eigen versie. De video is ruim 1,5 miljoen keer bekeken, de parodie 800.000 keer en Stephen’s versie 450.000x. (Bron: De Beurs, Expreszo)

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!