Viral Friday Week 15/2010

16 april 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Pixels By Patrick Jean


Deze briljante video waarin Tettris, Pac-Man, Donkey Kong en Space Invaders New York City overnemen werd slechts negen dagen geleden geupload en is nu al meer dan 2,3 miljoen keer bekeken. De video werd gemaakt door director Patrick Jean en producers van One More Production en gepost op vele sites, waaronder het invloedrijke Boing Boing. Wat de video bijzonder populair maakt is het grote detail waarin de 8-bit effecten zijn uitgewerkt, prima promotie voor One More Production!

Modern Warfare: Frozen Crossing


Dat viral video’s niet gebonden zijn aan een bepaalde lengte bewijst deze zeven en een halve minuut durende ode aan de computer game serie Call of Duty: Modern Warfare. De video, door fans gemaakt voor een budget van net iets meer dan 200 dollar, werd in een week tijd meer dan 1 miljoen keer bekeken. In de beschrijvende tekst op YouTube lezen we dat deel twee op komst is. Credits zijn te zien op de website van de makers, Corridor Digital.

Le Tour Du Monde En 80 Secondes


Sony heeft een nieuwe camera, de HX5V. Het leuke aan deze camera is dat hij ingebouwde GPS heeft zodat je weet waar je bent (als je dat nog niet wist). Fotograaf Alex Profit gebruikte de camera om een wereldreis van 80 seconden te maken met gebruik van stop-motiontechniek. Het verantwoordelijke bureau is Rapp Parijs. Natuurlijk kun je in 80 seconden maar een deel van de wereld zien, dus Profit heeft besloten het zuidelijk halfrond te laten voor wat het is. Desalniettemin is het een coole video (bekijk ook de making of!) die op YouTube sinds 31 maart al 818.699 keer bekeken is.

Nitro Boat VS Whiney Girlfriend


Lekker dagje vissen met je vriendin: heerlijk. Toch? Gelukkig hebben de nieuwe Nitro boten een aantal handige extra’s. In de nieuwste commercial van Nitro zien we een boot én een zeurderige vriendin: een dagje vissen zal nooit meer hetzelfde zijn. De video werd geupload naar YouTube en werd in drie weken tijd meer dan 600.000 keer bekeken en kreeg daarnaast een hoop reacties en likes.

Exit Through The Gift Shop: Sneak Peak


De sneak peak van Exit Through the Gift Shop is sinds 5 april 237.381keer bekeken. De documentaire vertelt het verhaal van de excentrieke Franse documentairemaker Thierry Guetta, die als een poging doet om de geheimzinnige graffiti artiest Banksy te lokaliseren en te ontmoeten. De film bevat exclusief materiaal van ’s werelds beruchtste graffiti artiesten aan het werk. Banksy omschrijft de film zelf als volgt: ’Its basically the story of how one man set out to film the un-filmable. And failed.’

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!