Viral Friday Week 15/2007

13 april 2007, 08:14

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Think before you post

Sloggi Billboard Director

Sloggi is een leuke online actie gestart, genaamd Sloggi Billboard Director. Het ondergoed merk dat wereldberoemd is vanwege haar “billboards” nodigt iedereen uit om zelf een billboard te maken. Selecteer een achtergrond, kies vier meisjes voor de fotoshoot, vertel hen welke pose ze moeten innemen … en in minder dan 5 minuten heb je een eigen billboard voor Sloggi ontworpen. In Technorati is een flinke uptake waar te nemen naar aanleiding van de actie. Verschillende Nederlandse en internationale weblogs hebben inmiddels al hun eigen “Sloggi billboard”, zoals Admanager, Freshcreation, Dollehond, Adme.ru en Billboardom. Verantwoordelijk voor de actiesite is het Rotterdamse bureau IN10. (Bron: Surfplank, Admanager)

Centraal Beheer

Justin.TV

Vergeet Big Brother. Vergeet The Truman Show of Ed TV. Dit is Justin TV, een Amerikaan uit San Francisco die zijn leven letterlijk blootstelt aan iedereen die dat wil zien. Via een headcam zendt hij 24 uur per dag, 7 dagen per week en op 7 beelden uit over zijn doen en laten. Zelfs over zijn liefdesleven … Justin.TV is inmiddels 25 dagen, 12 uur en 53 minuten live op het moment dat ik dit schrijf.

Naast de mogelijkheid om Justin via Twitter te volgen, kunnen kijkers ook contact maken met Justin via een live chat, via het weblog of door de telefoon. (Bron: Speedzone, Blieb)

Mentos Pop Art

Apple TV

Mr. Beanbastic

Volkswagen Golf

Good Year

Axe Extra Sexual Perception

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!