Viral Friday Week 13/2011

1 april 2011, 07:27

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Angry Birds – The Movie


Blijkbaar vond Rovio Mobile, de makers van Angry Birds, het succes van één van de meest verkochte spellen Angry Birds niet groot genoeg. Nadat er al meer dan 2 miljoen Angry Birds knuffels over de toonbank vlogen, zijn ze van plan het merk nog groter te maken door middel van meer merchandise, televisie shows en zelfs een film. Rooster Teeth heeft na dit nieuws deze film trailer gemaakt en hij is in 3 dagen tijd al meer dan 3 miljoen keer bekeken! Ondanks het feit dat de trailer erg populair is op YouTube zijn wij net zo blij als jou dat hij niet echt is.

Mile-high madness with Richard Simmons


Alvorens je vlucht begint, moet je altijd je aandacht schenken aan de veiligheidsinstructies, welke absoluut wel eens wat meer pit moge hebben. Air New Zealand begreep dit en bracht een video uit voor zowel nieuwe passagiers als frequent flyers. Richard ‘’I’m a pony’’ Simmons veranderde deze instructies in een aerobicssessie! De video is online sinds 27 maart en genereerde al 1,5 miljoen views. Of het gebruikt gaat worden voor iedere vlucht? Twijfelachtig. Leuk om te zien? Absoluut en goed voor ViralTracker om deze te gaan tracken. Stay tuned!

Skittles Touch – Cat


Skittles is weer lekker bezig, deze keer met de ‘Touch the rainbow’ campagne gemaakt door BBDO Toronto. Deze video heeft sinds 28 maart 1.2 miljoen views gegenereerd en dat is slecht één van de vijf video’s die gecreëerd is. Alle vijf de video’s starten met het zelfde verzoek ‘Put your index finger on the screen where the skittle is’. Dus kijk, doe mee en geniet! Als deze je bevalt bezoek dan ook de YouTube Skittlespage om de andere vier video’s te bekijken.

Kaley Cuoco Bought a Shake Weight


Er zijn al zooooooveel “100% effectief, verlies 5 kilo in een week, enz.” fitness advertenties die niet de moeite waard zijn om te bekijken. Dit is er wel eentje! Shake Weight is nieuw en revolutionair en als Kaley Cuoco, actrices bekend van The Big Bang Theory, het gebruikt dan moet het wel waar zijn. De video van The Ellen Show heeft bijna 350K views sinds 28 maart. En misschien leuk nog extra te vermelden, Shake Weight is zo populair dat het ook in South Park is geweest, zie 0:52.

Mercedes-Benz – Formula One TV Commercial ‘Compliments’


Mercedes Benz heeft voor het nieuwe Formule 1 seizoen een nieuwe reclame gelanceerd met daarin een stukje acteerwerk van Nico Rosberg en Michael Schumacher. Ook Mika Häkkinen, de man die twee keer het Formule 1 wereldkampioenschap won, heeft een rol in deze reclame. De video is sinds 25 maart online is al meer dan 450.000 keer bekeken! Bekijk het officiële Mercede-Benz TV channel op YouTube voor meer video’s of breng een bezoek aan de Mercedes GP website voor meer informatie over het Mercedes race team.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!