Viral Friday Week 07/2012

17 februari 2012, 12:56

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Twisted Metal: Shoot My Truck with David Jaffe


De promotie van Twisted Metal voor de PS3 is wel heel erg ‘twisted’. Ontwikkelaar David Jaffe, een video game designer, reed een ijscowagen een woestijn in en richtte een M249-SAW machine gun erop. De bedoeling? Fans kregen twee dagen (14- 16 februari) de kans om op afstand de wagen te beschieten met 1 simpel doel: de wagen vernietigen. Meer dan 100.000 kogels werden afgeschoten. Het resultaat? Bekijk het zelf in Shoot My Truck. De promotie video kreeg bijna 1,3 miljoen views in een week tijd. Dat noem ik nou Valentijnsdag voor gamers!

Future Hipsters


Vandaag is de internationale ‘Social Media Week’ tot een eind gekomen. In vijf dagen tijd is er tijdens dit evenement wereldwijd gesproken over de impact van social media op het dagelijkse leven. Dit event is één van de meest unieke internationale platformen voor social media. Nu in 21 steden en jaarlijks terugkerend. Deze reclamevideo over futurehipsters is gemaakt om te laten zien hoe onze generatie reflecteert op 2012 terwijl zij leven in 2062. Binnen een week tijd heeft deze video meer dan een half miljoen viewers weten te strikken.

Alex Thomson Attempts The Keel Walk

<
Uit een recente marketing studie, uitgevoerd door Insites Consulting, blijkt dat veel jonge mensen artiesten of sportmensen willen worden. Vandaar dat merken zoals Hugo Boss zoveel aan sport sponsoring doen. In een van hun projecten sponsoren ze de bekende Zeiler: Alex Thomson. Om bekendheid hiervoor te creëren hebben ze een video gelanceerd waarin Alex de Keel Walk uitvoert. De stunt ziet er spectaculair uit, dus het is niet heel raar dat de video viraal is gegaan met meer dan 700.000 views in 2 weken. Misschien was het een goed idee om de video te starten met: “”I’m Alex Thompson and this is Jackass!”

PS Vita – The World Is In Play


Nieuwe hardware is altijd een hot topic binnen de gaming community. Sony brengt deze maand een nieuwe handheld op de markt: de PlayStation Vita. Grote kans dat je hier al op de hoogte van bent, anders kan je hier terecht voor meer info. Reclamebureau 180 Amsterdam heeft de prachtige video geproduceerd. Gamers herkennen onmiddelijk de game scenario’s geschetst in deze reclamefilm. De commercial staat live sinds 13 februari en heeft meer dan 240.000 views. Kan je niet wachten op de PSVita? De handheld wordt 22 februari in Nederland uitgebracht. Bekijk het YouTube kanaal voor meer PlayStation Vita.

Inside Every Good Dog Is A Great Dog


Honden eigenaren en liefhebbers willen niks anders dan dat hun lieve viervoeter gezond en gelukkig is, Purina Pro Plan (de officiële sponsor van Westminster Dog Show) weet dit gelukkig. Door korte clips van schattige, gelukkige en speelse honden in hun eigen omgeving te verbinden met de Pro Plan hondenvoer, hebben ze de aandacht van de honden eigenaren weten te krijgen. De video staat sinds 9 februari online en heeft meer dan 140.000 kijkers betoverd. De aanbiddelijke puppy ogen zullen vast gepaard gaan met aah.. en awwh…

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

1 Reactie

    Turk

    That’s way more clever than I was excpiteng. Thanks!


    8 december 2016 om 09:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!