Viral Friday Week 07/2010

19 februari 2010, 10:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

We Are The World 25 For Haiti


De originele versie van We Are The World werd 25 jaar geleden gemaakt. Quincy Jones, de producent van de originele versie, deed ook deze keer de productie. Meer dan 80 artiesten deden mee in de door Paul Haggis geregisseerde video. Behalve deze immens populaire video (9.748.720 keer bekeken in een week tijd) zijn er andere video’s op het kanaal van de organisatie met interviews en verschillende versies van het nummer tebekijken. Als je daarna zin hebt in iets luchtigers, kijk dan eens naar de goedbedoelde maar soms hilarische video-reacties.

The Man Your Man Could Smell Like


Twee weken geleden lanceerde Old Spice, mannen merk van Procter & Gamble, deze commercial voor douche gel. De reclame steekt op humoristische wijze de draak met de standaard ‘smell like a lady’ teksten. Hoewel de reclame net voor de Super Bowl commercials online kwam en zelf geen Super Bowl commercial is is de ad zeer viraal met bijna 2 miljoen kijkers sinds 4 februari.

A Brief History Of Pretty Much Everything


Jamie Bell, op YouTube heet hij “DispleasedEskimo“, is een 17 jarige Engelse jongen die als opdracht voor zijn tekenlessen deze flipbook animatie maakte. In drie weken tijd tekende hij zo’n 2.100 bladzijdes vol om zo zijn kijk op de geschiedenis van de mensheid te verfilmen. De video werd op 4 januari al geupload, maar werd pas een echte viral na een posting op het Poolse Joe Monster op 8 februari. Sinds dien is de video bijna 1,5 miljoen keer bekeken.

L.A.R.P. Live Avatar Role Playing


James Cameron’s “Avatar” is inmiddels de meest succesvolle film ooit en dan kan een parodie nooit lang uitblijven. Pool Worldwide, CZAR en Boom Chicago maakten de ‘mockumentary’ “L.A.R.P. Live Avatar Role Playing”. In de video zien we Avatar fans die zich op de hei in Wisconsin tot Life Avatar Role Playing wenden en transformeren tot echte Na’vis. De video werd op YouTube geplaatst en binnen een week werd de video meer dan 650.000 keer bekeken, kreeg meer 2.500 comments en werd er aandacht aan besteed op de grotere internationale blogs waaronder the Huffington Post, Perez Hilton en Wired.

The PUMA Hardchorus


Deze video verscheen vorige week op ViralBlog, toen Valentijnsdag nog moest komen. Destijds waren er lang niet zo veel views als nu; 675.859. Aan de YouTube-statistieken is te zien dat de video pas echt werd opgepikt na Valentijnsdag, wat in misshien een beetje laat is… Desalniettemin heeft Puma de perfecte uitvlucht gecreëerd voor verliefde hooligans die stiekem liever naar de wedstrijd gaan dan bij hun vriendin zijn, door deze remake van Savage Garden’s Truly Madly Deeply.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!