Viral Friday Week 06/2012

10 februari 2012, 10:51

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

OK Go – Needing/Getting

Heb jij ooit een auto gitaar of piano zien spelen? Bereid je dan voor want het is écht mogelijk. De heren van OK Go zijn terug met een prachtige video in samenwerking met Chevrolet. De video is opgenomen in een woestijn buiten LA. De band heeft 1.000 instrumenten op maat afgestemd en de Chevy Sonic uitgerust met intrekbare armen voor het bespelen van de instrumenten. Damian Kulash (de zanger) heeft zelfs stuntrace lessen genomen voor deze uitdaging. Benieuwd hoe dit tot stand is gekomen? Bekijk de behind the scenes video’s. In vijf dagen tijd heeft de video 10,6 miljoen views opgeleverd.

Old Spice – Bounce


De strijd tussen de Old Spice heren is voorbij. De ‘nieuwe’ Old Spice Terry Crew spreekt in CAPS LOCK en bewijst hoe krachtig Old Spice is. Zó krachtig, dat ze letterlijk andere reclames binnenvallen. Meneer Crew doet hetzelfde truckje bij het Charmin product van Procter & Gamble. De nieuwe campagne Smell is Power, geproduceerd door Wieden+Kennedy, bestaat uit 5 commercials en doen het relatief goed. Bounce heeft al meer dan 3,6 miljoen views en Charmin bijna 1 miljoen views. Beide video’s waren 1 februari ge-upload. Dat is wat ik noem P-p-p-p-pp-POWER!

Flash Fans


In Canada kijken ze natuurlijk ook naar de Superbowl. Maar aangezien Canadezen meer met ijshockey hebben, besloot Budweiser een speciale commercial te maken voor de Canadese markt. Met de smoes van het maken van een documentaire, werden twee ijshockey amateurteams naar het stadion gelokt. Daar werden ze verrast met wel heel veel fans op de tribune, inclusief cheerleaders en wagonladingen confetti. De Franse grappenmaker Rémi Gaillard deed overigens iets soortgelijks al in 2010 met twee voetbalelftallen. Maar dat zal Budweiser een worst zijn met meer dan 3 miljoen views sinds 1 februari.

A Day Made of Glass


Als je 20 jaar geleden zou vragen hoe de toekomst eruit zou zien dan zou je hoogstwaarschijnlijk vliegende auto’s of zwevende skateboards horen. Tegenwoordig is dat duidelijk veranderd, we gaan steeds meer richting displays, zoals Samsung een paar weken geleden liet zien. Nu doet Corning Incorporated er een schep bovenop, ze hebben een indrukwekkende video gemaakt hoe de toekomst er mogelijk uit gaat zien. De video staat live sinds 3 februari en heeft momenteel 630.000 views. Bekijk de YouTube kanaal voor meer futuristische video’s.

Lego Captain America


Al jaren lang is Lego de inspiratie voor velen die hun filmpjes uploaden naar internet. Lego is niet alleen voor kinderen bestemd; het is het ultieme speelgoed van de geeks geworden. Zelfs de Bijbel is compleet in Lego op het web verschenen! Wanneer je Lego combineert met het DC Comics karakter Captain America dan ben je bijna verzekerd van een winnende viral. Voeg er nog wat expliciet geweld aan toe en je hebt een half miljoen views bereikt in een week tijd. Vandaar dat Lego Captain America de nummer vijf is van deze week. Maar let op: niet geschikt voor gevoelige kijkers.

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!