Viral Friday Week 03/2010

22 januari 2010, 10:15

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Coca-Cola: Happiness Machine


Om meer ‘Happiness’ te verspreiden plaatste Coca-Cola een speciale frisdrank automaat op een campus in Amerika; de cola automaat was gemodificeerd tot een ware Happiness-machine. Het concept voor deze interactieve campagne werd bedacht door Definition 6 uit Atlanta, Amerika. De video werd in enkele dagen een virale video; sinds 12 januari werd de video bijna 870.000 keer bekeken. Vooral in Rusland is de video populair; de video staat op nummer 2 van de meest bekeken video’s van de afgelopen week in Rusland.

adidas Originals: Star Wars Collection


Deze week trakteerde adidas David Beckham fans, Snoop Doggy Doggers maar met name Star Wars diehards op een nieuwe video ter officiële introductie van de nieuwe adidas Star Wars collectie. Naast de video nodigt de schoenenfabrikant ons ook uit de nieuwe Facebook applicatie te gebruiken op de adidas website. De video resulteerde in meer dan 650.000 views op YouTube.

Nexus One: Ninja’s Unboxing


Deze week dook er een mooi gemaakte “unboxing video” op op YouTube. In de stop motion video pakken drie ninja’s op vakkundige wijze de Google Nexus One telefoon uit. Het resultaat is een erg mooie stopmotion video die binnen vier dagen meer dan 548.000 bekeken werd. De video is gemaakt door de “autodidactische director” Patrick Boivin, die die video geheel in zijn eentje produceerde.

AIDES: Graffiti (NSFW)


Deze video kan door sommigen ervaren worden als minder geschikt om op het werk te bekijken. AIDES, een Franse organisatie gericht op het bestrijden van HIV/AIDS, riep de hulp in van TBWAParis om bovenstaande video te produceren. Meer dan 600.000 mensen zagen de video al op YouTube. Hoeveel mensen de video precies gezien hebben is lastig te zeggen gezien het virale succes van de video; op YouTube staan meer dan 20 duplicaten van de video.

Nolan’s Cheddar


Deze dapper muis kan de geur van Nolan’s Cheddar niet weerstaan… en de gevolgen komen hard aan. De video is alleen al op YouTube meer dan 395.000 keer bekeken en is gemaakt door de Britse regisseur John Nolan, die ook werkte aan Where The Wild Things Are. Jammer voor de kaasliefhebbers die deze sterke cheddar zochten: Nolan’s cheddar is geen echt merk. Nolan gebruikte een getrainde muis voor het begin van de video en een dode voor het eind. Opgepast voor mensen met een zwakke maag: de dode muis was een robot met de vacht van de dode muis aan.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!