Viral Friday Week 9/2016: Ken Block is terug, Samsung en Burger King zet de Mac schaakmat

Viral Friday Week 9/2016: Ken Block is terug, Samsung en Burger King zet de Mac schaakmat

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Ken Block is terug, Samsung en Burger King zet de Mac schaakmat. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. KEN BLOCK'S GYMKHANA EIGHT: ULTIMATE EXOTIC PLAYGROUND; DUBAI - Ford   

Smeltend rubber, donuts draaien, rijden op twee wielen en ga zo maar door. Het ultieme scheurgeweld waar het hart van de gemiddelde autofan sneller van gaat kloppen. Ken Block is niet zonder reden s ’werelds bekendste rallyrijder en dit moet wel zijn spectaculairste video tot nu toe zijn. Ken scheurt in Ford auto’s; een logische sponsorship waar mooie Hero content uit voort komt. De video werd al bijna acht miljoen keer bekeken op YouTube in een paar dagen tijd.

2. BURGER KING reveals the end of a McDonald's commercial - Burger King   

Er is een heuse battle ontstaan tussen de fastfoodgiganten McDonald’s en Burger King. Vorig week stond deze video van McDonald’s in de Viral Friday waar een sneer werd uitgedeeld naar de grote concurrent. Burger King zet op haar beurt met deze reactie op de video McDonald’s schaakmat. Game over! De video werd binnen een paar dagen al meer dan twee miljoen keer bekeken. Erg indrukwekkend is trouwens de snelheid van de respons (binnen een week).

3. Galaxy S7: Why? - Samsung        

In deze video laat Samsung op humoristische wijze zien wat er allemaal wel niet kan met hun nieuwe smartphone S7. Half Hollywood komt voorbij als cameo en dat alleen al maakt het voor veel mensen de moeite waard de video te kijken. De video is ruim 500.000 keer bekeken.

4. ZPump 2.0 Speed Cam - Reebok

Vaak vergeten merken hun pr-stunts of evenementen vast te leggen als content, want deze sympathieke acties dienen als bewijsvoering waar het merk voor staat en kan aan een groter publiek getoond worden dan het publiek ter plekke. Reebok snapt dit en deze video is het bewijs daarvoor. De video werd al bijna 250.000 keer bekeken.

5. Smoooth. (The fish) - Klarna

Een wat ongebruikelijk video voor een financiële dienstverlener, maar de boodschap in deze droge video is helder. De video van het Zweedse Klarna gaat richting de 50.000 views. De video is onderdeel van een reeks, zie ook de video cheese en de video swim.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.