Viral Friday Week 5/2016: Super Bowl Special 2016

5 februari 2016, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de Super Bowl Special 2016. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Deze week zoomen we in op de viral hits in aanloop naar het grootste Amerikaanse sportevenement van het jaar: de Super Bowl. De grote internationale merken trekken hun buidel om dit event te gebruiken om met hun video’s de wereld te veroveren. Omdat de televisie-uitzendtijd tijdens de Super Bowl zo’n 170.000 dollar per seconde kost, is het internet een goede uitwijkhaven. Wij zetten de leukste Youtube-hits op een rij.

1. First Date – Hyundai Super Bowl Commercial | The 2016 Hyundai Genesis

De eerste date. Vooral voor de mannen onder ons schetst deze Super Bowl video van Hyundai een herkenbare situatie. De Amerikaanse comedyster Kevin Hart speelt de beruchte vader die de eerste date van zijn dochter de stuipen op het lijf jaagt (met wat hulp van de slimme technologie in de nieuwe Hyundai Genesis). De mix van humor en het herkenbare scenario voor vaders, én jonge Romeo’s, levert Hyundai meer dat 3,3 miljoen views op in een paar dagen tijd!

2. HEINZ Ketchup Game Day 2016 Hot Dog Commercial | “Wiener Stampede” – Extended Cut

Ketchup en knakworst, een dynamisch duo dat volgens velen net zo onlosmakelijk verbonden is als Bassie en Adriaan. Heinz pakt in de aanloop naar de Super Bowl uit met een heerlijk vermakelijke video waarin deze magische band prachtig wordt weergegeven. Teckels die in een hotdogpak (geniaal) rennen naar hun baasjes in een Heinz-ketchuppakken. Meer is het niet, maar de uitwerking is zo goed dat de viewcounter nu al de drie miljoen views heeft bereikt.

3. LG Man From The Future Full Commercial | LG USA

Op de derde plaats vinden we elektronicafabrikant LG die uitpakt met superfilmster Liam Neeson. Hij speelt de ‘Man from the Future’ die in een Hollywoodachtige productie de nieuwe OLED LG-televisie van de toekomst presenteert. LG maakt in deze, voor de Super Bowl bedoelde, video slim gebruik van de kracht om nieuwe producten te tonen. Ook speelt de sterrol van Liam Neeson een belangrijke factor in de 2,6 miljoen views die de video in een paar dagen tijd genereerde.

4. 2016 Kia Optima | Walken Closet “Big Game” Ad

De Koreaanse autofabrikant Kia wil het Super Bowl-publiek dit aankomende weekend warm maken voor de nieuwe Optima. Christopher Walken is geen vreemde in de commercialwereld en ook dit keer levert hij weer een topprestatie. In deze video maakt hij met gekleurde sokken op een prachtige manier duidelijk dat het goed is om op te vallen in de massa. Hoewel de video goed en grappig geproduceerd is, kunnen we er niet omheen dat de gastrol van Walken een belangrijke factor speelt in het feit dat de viewcounter inmiddels de 2,5 miljoen views is gepasseerd.

5. Budweiser USA: 2016 Super Bowl Commercial | #GiveADamn :60

Niets is meer Amerikaans dan Budweiserbier. Echter kiest dit Amerikaanse biericoon er wel voor om dit jaar een Britse legende in te zetten om de harten van American Football fans te veroveren. Helen Mirren is de uitverkoren ster om deze Super Bowl Budweiserbier op te kaart te zetten en dat doet ze voortreffelijk met haar ongezouten Britse humor. Inmiddels is de viewcounter de 2 miljoen views gepasseerd en dat is net genoeg voor de vijfde plaats in dit overzicht. Enjoy!

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!